Curievale 2.
Megérkezel a Ív lábánál lévő állomáshoz, a liftekhez. Elsőként nézz körül egy magas helyről, a daru túloldalán, a mélyen fekvő területen sok elérnivaló hely van. Ha a lifttel lemész az üzem udvarára, a daruhoz, láthatod, hogy túloldalon a továbbjutást egy jégtömb akadályozza. De felette ott lóg a daru emelőhorga. Kézenfekvő, hogy ezzel kellene eltávolítani a jégtömböt. Térj tehát vissza és a fagyott vízesés felől menj fel a darura.

A daru
Előbb vedd jól szemügyre a kérdéses helyet, aztán mássz le a túloldali fülkébe. Az aljzat három dolgot irányít: a daru mozgását jobb/balra, a horog mozgását előre/hátra és az emelkedést/süllyedést. Próbáld a horgot a jégtömb fölé ügyeskedni. A dolog nehezebb a vártnál.
Tipp
Miután elhárult az akadály, a horog a jégtömb fölé állítható és leengedve megragadja a jégtömböt. Elsőre valószínűleg nem sikerül, az emelőhorog helyzetét állítgatni kell. Ha sikerült, emeld fel a tömböt ameddig lehet és húzd magadfelé, ameddig csak lehet. Most már csak ki kell szállni a daruból – de a túlsó vége elmozdult a vízeséstől. Vissza tehát a másik irányító fülkébe, a darut megint a fagyott vízesés közepéhez, a korábbi jégtömb fölé fordítani és a végét leengedni. Közben valószínűleg elsodorsz néhány jégcsapot. Az udvarról most már bejuthatsz a szabaddá vált bejáraton.
A gőzfejlesztő
A hidat emeld vissza. Átérve a túloldalra nyisd ki a kaput, ezzel megnyílik egy rövid út a víztározóhoz. Egy lifttel pedig lejutsz az üzem alsó területére.
Mentor
Előtted van a mozgó csillesor, ami a jeget hozza (ha bekapcsoltad korábban a jégfeldolgozó üzemet. Ha nem, most már könnyen visszajuthatsz oda.) Jobbra tovább indulva hamarosan két épülethez érsz, felül egy vastag cső köti össze őket.
A jobboldali épület folyosójának végén az aljzat (vestibule hatch – zsilipkamra ajtaja) jelzi, hogy nincs gőz.
A baloldali épülethez kívül balról érkeznek a jéggel megrakott csillék, a jobboldalán viszont a szállítócsillék állnak. Bent van egy utazófülke, egy asztalon ismét egy karbantartással foglalkozó papírlap, az alján egy latin mondattal:
A vita sustentari debet per firmamentum
Az életet a firmamentum által kell fenntartani
Fent az emeleten lehet a gőzfejlesztő kazánt bekapcsolni (furnace ignition), de a panel a szénszállítási problémát és katódhibát jelez. A másik aljzat a katód (pozitív elektród), ez is hibát jelez. A magasban még három aljzat van, az elektródoké.
Az úton továbbhaladva elérkezel a szénszállításhoz. Menj fel a lifttel és indítsd el a szénszállítást.
Vissza a kazánhoz. Nyilván az öt aljzattal kell manipulálni, hogy be lehessen kapcsolni a kazánt.
Tipp
Megoldás
Ha sikerült az összekötés, akkor be lehet kapcsolni a kazánt. Ezután ballagj át a szembe épületbe, a folyosó végén a zsilipkamra ajtaja már nyitható. A hely, ahová jutsz, minden bizonnyal ismerős. Vedd fel a búvárruhát, a kavitációs kalapáccsal távolítsd el az ajtót akadályozó lerakódást, és lépj ki.
A víztározó alatt
Az előző rész megoldása könnyű volt, de most készülj fel a játék legidegtépőbb részére, hívhatnók "aljzat mániának" is.
Mentor
Csinálj egy mentést itt, mielőtt nekifognál!
A dolog elvileg egyszerű: a jégtömbökkel teli és eltorlaszolt mélységben a kanyargós járdákon fel kell jutni a legfelső szintre a kijárathoz. A víz alatt gőzvezetékek kígyóznak össze-vissza, fel és alá, rajtuk lámpaszerű melegítőberendezésekkel. Be kell kapcsolni a gőzvezetékeket és a melegítőket, hogy elolvadjanak az előrejutást akadályozó jégtömbök. De az aljzatok elrendezése igen fondorlatos, lehet, hogy egy fentebbi szint vezetékének gőzszelepe egy alsóbb szinten van vagy fordítva, egyeseket rászilárdult törmelék boríthat (ez ellen jó a kavitációs kalapács), mások rossz szögben állnak.
Tanácsok
Még több tanács
Ahogy haladsz, minden lépésnél minden irányban, felfelé és lefelé nézve is ellenőrizni kell, van-e elérhető aljzat és ha lehet, kapcsold be!
Milliónyi fényképpel nem tudok szolgálni, de a továbbikban igyekszem pontosan leírni a tennivalókat.
Kezdőrugás
Második rugás
Harmadik menet
Tovább felfelé
Legfelül
A legfelső szinten vár az utolsó fejtörős kapcsolgatás. Három egymás melletti függőleges cső szelepekkel és egy melegítő, ami a továbbjutást akadályozó jeget lenne hivatott megolvasztani:

Mind a három cső szelepét ki kell nyitni, valamint bekapcsolni az A melegítőt is.
Nem sikerül? Itt a megoldás:
Megoldás
Az A bekapcsolása után szabad az út a felső zsilipkamra ajtajához. Még 1-2 melegítő van hátra és vetheted le a búvárruhát. A torony aljára érkeztél, úgy hogy a szokásos módon aktiváld a harmadik Összefonódást. Aztán indulj Swanba. Útközben egyre furcsább dolgokat tudsz meg.
Mentor
Swan 4.
A középső tölcsérszerű alkotmány túloldalára kerülve ott van előtted a megnyílt továbbvezető út. Menj fel a lifttel.