Uru könyvei, füzetei, beszédei
(MOUL)
(A jegyzetfüzet a városi Könyvtárban található, a Jalak könyvvel együtt egy könyvállványon.)
Még mindig nem jöttünk rá, hogy pontosan hogyan is kellene ennek a helynek működnie, talán soha nem is fogjuk megtudni. Annyit tudunk, hogy a d'niak valamiféle sport ürügyén jártak ide, és hogy ez elég népszerű volt. Azt is tudjuk, hogy nézők is jöttek, bármit is játszottak itt valaha. A szábályokat nem ismerjük.
Sose találtunk írott szabályokra, ami azt is jelentheti, hogy azok annyira közismertek voltak, hogy nem tartották szükségesnek leírni, vagy a játék állandóan változott.
Akárhogy is, a hely szórakoztató, és jó pár játékot kieszeltünk. Persze kiegészítheted ezeket a saját szabályaiddal is, vagy lehet valami egészen mást is csinálni. Talán a d'niak is így csinálták. Ki tudja?
Gyors kockázás
Ez az egyik kedvencünk. Az aréna legyen egyszintben, vagyis minden oszlop azonos magasságban. Aztán hozzunk le két nagy kockát. Az erőtér fal legyen bekapcsolva, és toljuk a kockákat szemben egy-egy sarokba.
Valaki kiáltására indul a verseny.
A szabály az, hogy csak a szomszédos három vagy négy oszlopot szabad emelni vagy süllyeszteni, az átlósakat nem. El lehet menni bárhová, de akkor is csak a szonszédos oszlopokat szabad mozgatni.
A cél az, hogy az ellenfél sarkába toljuk a mi kockánkat, mielőtt ő még megtenni ugyanezt fordítva.
Lehet védekező vagy támadó taktikát folytatni, a gyorsaság azonban mindig ajánlott.
Sakk kockázás
Ez egy kicsit lassabb, inkább a stratégiát kedvelőknek való. A kiinduló ötlet hasonló az előzőhöz. Az arénát szintbe hozni. Két kocka. Egy-egy a sarkokban. Miután a helyükön vannak, nyomjuk meg a véletlen elrendezés gombot.
Most is csak az éppen szomszédos 3 vagy 4 oszlopot szabad mozgatni. Most azonban három oszlopat mozgathatsz, ezután az ellenfél következik és ő mozgathat hármat, és így tovább felváltva. Csalni nem lehet, mert az ellenfél hallja, ha az oszlopokat mozgatod. A kockát lehet tologatni, míg az ellenfél mozgatja az oszlopokat, de te nem, míg el nem jön a következő fordulód.
A cél ugyanaz, mint az előbb: neked kell gyorsabban az ellenfél sarkába juttatnod a kockádat.
Megemlítenénk még, hogy a mérnökök próbaterepként is használják ezt a Kort, így lehet, hogy találkozol az építményeikkel. Kastélyok meg effélék.