Kaptár 2.
Hajtómű felső szint
Kaptáron menj ismét ugyanarra a kis térre, ahonnan a Farley hálószobájába vezető tércserélőhöz lementél. Most azonban indulj tovább felfelé, amíg odaérsz egy újabb függőkocsi állomáshoz. Beszállva és elindítva hamarosan megérkezel a szélturbina gépterméhez. Kiszállva a felső fém szervízjárdára érsz. Odabent elsőként ereszd le a felhúzott fémlétrát, ezzel újabb rövid utat létesítettél. Továbbhaladva egy másik lifthez érsz, ami levisz egy alsóbb szintre, egy gömb alakú szobába, fa lépcsőzettel és egy tércserélővel. Kétoldalt magasan egy-egy folyosó van, szemben egymással, de a lépcsővel csak az egyik érhető el, egy zárt ajtóhoz vezet. A falépcsőt valahogy a másik folyosóhoz kéne fordítani. Ugye észrevetted, hogy a fel és le vezető lépcsők, a folyósók egymáshoz képest derékszögben vannak? Jobb más híjján használd a tércserélőt.
Hunrath 4.
A gömb
Hunrathra érkezel, a polgármester hivatala elé, a nagy sziklagömb helyére. Most a félgömb alakú faácsolat van a helyén. Újabb helycserés támadás, illetve rejtvény. Valószínűleg már régebben észrevetted, hogy a gömb talapzata forgatható.
Még több...
Az Obduction egyik kemény feladatánál vagy. Kaptáron a gömbszobában a lépcsőkkel be kell jutni a többi folyosóra, de a forgatást itt Hunrathon lehet csak elvégezni. Menj le a gömb alá, az egyik tartóoszlopon van a motor kapcsológombja. Négyet fordíts a gömbön, négyszer megnyomva a gombot, aztán menj vissza a tércserélőhöz. Ha jól csináltad, a feljárati lépcső éppen a polgármester irodájára néz. Ezután térj vissza Kaptárra.
Próbáld megfigyelni, hogy egy gombnyomásra mennyit fordul a gömb?
Kaptár 3.
A méhkaptár
A felfelé vezető lépcsőről most eléred a másik felső folyosót. Menj arra, és emeld fel az ajtót reteszelő deszkát. A nyitott ajtón bejutsz a templom belsejébe, ahol már jártál. Visszatérve nézz jobban körül a gömbteremben. Az előbb a másik felső folyosóra jutottál be, de most alatta, a padló résein át látszik egy zöldes fényű újabb folyosó, oda kellene most bejutni. Mennyivel is kellene elfordítani a lefelé vezető lépcsőt, hogy odakerüljön?
Válasz
Ugorj el tehát megint Hunrathra, és nyomd meg kétszer a forgatógombot. Visszatérve bejutsz a zöldes fényben világító alsó folyosóra. Indulj el arra. Hamarosan rájössz, miért hívják ezt a helyet méhkaptárnak. Útközben két elágazás is van. Ha véletlenül elérkeznél a templomhoz, akkor elnézted őket.
Tipp
Az első elágazásnál befordulva eléred a gömbteremben elsőnek látott bezárt ajtót, erről az oldalról most nyisd ki. A második elágazásnál balra menve egy kisebb terembe, az ú.n. műveleti központba (war room) jutsz. Egy szétszedett tércserélőn és egy mofang holttesten túl két irományt találsz.
A haditerv
Kód
Mire jó a kód?
Itt Kaptáron már tulajdonképpen csak a leglényegesebb tennivaló maradt, a Fa vízállátását elindítani. Menj végi a barlangfolyóson, el a végtelen aknában zsongó óriásméhek mellett a templomhoz. Egész közel jutsz a Fához, azonban az utadat állja egy nagy forgó fogaskerék. Meg kellene állítani, ehhez a gépteremben le kellene a megfelelő hajtókart kapcsolni a szélturbináról. Viszont a falépcsők rossz állásban vannak. Mindenképpen vissza kell térned Hunrathra, fordítani 90 fokot a faszerkezeten, visszatérni ide... De van egy jobb megoldás is.
Tipp
Tipp
Megoldás
A Fa
Tehát le kell állítani azt a tolattyút, amely a Fa tövénél levő kereket mozgatja és minden bizonnyal ez mozgatja az első függőkocsit is. Ez utóbbira már nincs szükség (de a másikra se). Menj tehát a gépterembe, a szélturbina előtti kis emelvényre. Melyiket kapcsold ki? Próbálgatással megállapíthatod, de ez sok futkorászással jár. Ha lusta vagy, nézd meg:
Megoldás
Ugyanúgy járj el, ahogy korábban az összekapcsolásnál leírtuk. A kis karra kattintva az most szét fogja kapcsolni a két tengelyt. Ezután irány a méhkaptáron át a Fa. A dolog innentől ismerős. A Fa tövénél a lyukon át menj le a Szívbe, kapcsold be a vizet. Ezután már közvetlen járat (féregjárat?) vezet Hunrath Fájához.