ECHO – Secrets of the Lost Cavern
Az elveszett barlang titkai
Végigjátszás és tippek 3.
A fehér barlang
A következő helyen Arok azonnal rátalál a borókabogyóra, de mira visszamegy, hogy odaadja Tikának, a lány már eltűnt. Csak egy kőrakás van itt. Ezzel majd később kell foglalkozni, azonban most is el lehet játszadozni vele és rájönni a nyitjára. Inkább követni kell a fáklyák fényeit, ahogy Tika mondta.
Továbbindulva hamarosan elérkezünk egy barlanghoz, ami előtt tűz ég. Közben persze lehet találni pár dolgot. A barlang túlsó végét függöny zárja le, előtte ül Lharek, aki nem túl barátságos.
Ha mindent összegyűlt, ami egy paletta elkészítéshez kell, akkor a túz mellé kell telepedni és nekifogni. Szinte kínálja magát a lapos kő meg rajta a kis mozsárszerű kiképzés, hogy ez az alkalmas hely. Arek büszkén viszi a kész palettát Lharekhez. A festő reakciója azonban meglehetősen lehangoló.
Nincs mese, ki kell még egészíteni a palettát. Másfajta pigment azonban nem akad a környéken, tehát a meglevőkkel kell kísérletezni.
Lharek még most sem elégedett. Mi kellhet még a festéshez? Ha minden együtt, ismét vissza lehet ballagni Lharekhez (persze aki ügyes, egyből a kész palettát viheti oda bemutatni. Lharek szövege esetleg változhat attól függően, hogy a palettát milyen sorrendben rakjuk össze).
Arok ezután bemehet a barlang hátsó, szent részébe, ahol végre-valahára találkozhat Klemmel.
Klemtől eljőve Arok egyelőre nem nagyon tudja, hogy mihez fogjon. Ismét szóba elegyedik Lharekkel.
Újabb kutatóútra kell tehát indulni, meg kell keresni Lharek búgattyúját (hogy mi a csuda az a búgattyú? itt...)
A barlang bejáratánál Arok Tikába botlik. Újabb csevegés a leányzóval.
Közben adjuk oda Tikának a növényeket, amit korábban kért. A lány azt is elmondja, hogy merre kellene keresni Lharik búgattyúját. Induljunk el tehát a nagy fa felé. A fa előtt egy kőrakás látszik, a köveket lehet fel-le pakolászni.
Ha sikerült felmászni a fára s megszerezni Lharek búgattyúját és a csúzlit a tobozokkal, már csak el kell kergetni a farkasokat. Ezután indulás vissza Lharekhez. Útközben (vagy akár később) persze megint lehet néhány mondatot váltani Tikával.
Larek megörül a búgattyúnak, és cserébe ad egy kis szobrot Aroknak. Arok nem tudja, mit is kezdjen vele, bár Lharek céloz valamire. A megfelelő helyre tett figura árnyéka a falra vetődik.
Az árnyék alatti faalkotmány túl rozoga ahhoz, hogy rá lehessen állni. Valami mást kellene szerezni. Körül lehet nézni odakint és keresni valamit , bár a gyorsabb mód valószínűleg az, ha Arek megint tanácsot kér Lharektől. Nem nehéz megtalálni, ami kell...
Ezután megint vissza kell loholni a barlangba, és a vastag ágat odaállítani a bika árnyéka alá. Közben azonban Klem is odajön és elmondja meg bemutatja, hogy más módon is célt lehet érni, bár az nagyobb ügyességet igényel. Arek marad inkább az általa választott megoldásnál.
Mielőtt a festéshez kezdene Arok, talán körül kellene néznie ott is, ahol az imént még Klem festegetett... Hoppá! Egy ismerős!
Felmászva a faágon a bikához, kézbekerül a paletta és körvonalazni kell a bikát. Amint készen van, a zenélőkövekkel kell folytatni (remélhetőleg sikerült kiegészíteni a korábbi készletet, a közelben van az utánpótlás, de ha még nincsenek zsebben az új kövek, akkor is neki lehet látni).
Az egyes hangok hatására a bika felemeli egyik vagy másik lábát. A feladat szinte magától adódik: a bikát el kell indítani – ami csak akkor sikerül, ha a lábak a megfelelő sorrendben mozognak. Azt könnyű megállapítani, hogy melyik hangra melyik láb mozdul, de a sorrend?
Ha sikerült a megfelelő dallamot lejátszani, a bika arrébb megy pár lépéssel és egy másik is láthatóvá válik. Ezt is el kell indítani ugyanilyen módon. Most már szükséges mind a 7 zenélő kő.
A bikaszellemek felgerjesztése után nem árt néhány mondat erejéig ismét szóbaelegyedni a közelben ücsörgő Klemmel, aztán a békésen festegető Lharek mellet érdemes a falat szemügyre venni, ahol a fő szellem képét kell Aroknak befejeznie.
Ha a falra kattintunk, egy néygzetrács jelenik, benne a festmény piros és fekete darabjaival. Amint elkezdünk a képen kattogni, kiderül, hogy egyfajta tologatós összerakós rejtvénnyel van dolgunk, kis különbséggel: a) a kockákra kattintva azok színe és/vagy mintája megváltozik, b) a belső metszéspontokban levő piros pöttyökre kattintva a megfelelő négyzetek körben forognak. Huh!
Feléledt a nagy szellem! Klem nagyon elégedett, de további munkára sarkal.
Meg kell tehát keresni a falon három sziluettet. Nem nehéz (hiszen a hotspot is segít), viszont megint túl magasan van, tehát ide kell hozni a már használt rücskös vastag faágat. Felmászva megjelenik a paletta, tehát munkára fel. Különböző színeket és festőszerszámokat kell bizony használni.
A próbálkozások során elég gyorsan rá lehet jönni, külön kell a körvonalakat és külön a testeket kiszínezni. Ha a szín vagy a festőszerszám nem megfelelő, hibéának számít. Hétszer lehet hibázni. Aki figyelmesen vizsgálja a három kis szarvas fehér körvonalait és környékét, talál segítséget is a festéshez.
A másik barlangbejárót egyfajta ágakból készített ördöglakat zárja le. Mielőtt hozzáfognánk, mentsük a játékot, mert nem lehet a rudakat kezdőhelyzetbe visszaállítani! Igazi türelemjáték! A lakat függőleges oszlopokból és vizszintes rudakból áll, mindegyiken bütykökkel. A bejárat fölött kigyulladó vörös jelekkel lehet a rudakat és oszlopokat forgatni és csúsztatni, de csak akkor, ha nem akadályozzák egymást...
Ezek után kinyílik a szűk barlangi bejárat és Arok elvehati a mécsest és a fejdíszt. A fehér barlangban már várják a többiek.
A fejdíszt Klem elé kell lerakni, az üres mécsest pedig az Arok előtt levő kiterített bőr mellé. A mécsest természetesen Klem szavainak megfelelően meg kell gyújtani.
Szépen, nyugodtan mozogva kell a mécsest meggyújtani.
Glö-glö-glö...
Hét mintás zenélő kő van a bőrre lerakva Arok előtt. Mikor a zenéléshez fog, játszhat a saját kövein vagy a bőrőn levőkkel. Ahogy ütögetni kezdi egyiket vagy másikat, hamarosan észrevesz valamit: a saját kövei is mintát kapnak. Tovább... Ha a saját kövek mind rendben vannak, jöhet a következő, végső lépés.
– De hát mit tegyek?
– Nem segíthetek többé, Arok. Nézd meg jól a köveket és tudni fogod, mit kell tenni.
– Ezeknek a köveknek hatalmas erejük kell, hogy legyen, ha fel tudják ébreszteni a föld szellemeit.
Ű Nagy hatalmuk van, ez biztos. Trajarh rendkívüli ember volt és mágiájának egy része még mindig itt szunnyad ezekben a kövekben. De benned szunnyad az az erő, ami előhívja a szellemeket. Arok, vezess minket a világuk szívébe...
Nézzük meg tehát jól a mintás bőrt meg rajta a köveket... és zenéljünk.
Mindenki táncra perdül, emberek, szellemek...