Riven (2024) végigjátszás 3.

Dzsungel-sziget 2.


Ismét a Dzsungel-szigetre érkeztél, ezúttal Gehn titkos lanovka állomására. Ha sasszemű vagy, ezen az állomáson is észrevehetsz valami szokatlant.

Tipp  – Érdemes megtekinteni az állomás túlsó peronját. De most ne foglalkozz vele, hamarosan úgyis sor kerül rá.


Ahogy elindulsz, rögtön egy liftben találod magadat. Told az irányító kart középső állásba és emelkedj fel egy szintet. Baloldalt van egy kilincs, nyomd meg, ezzel feltárul a kijárat. Odakint a hely bizonyára már ismerős, egy korábbi zsákutca, ahol a hegyes fogú állatszobor van, de most már tátott szájjal. Újabb rövidítés nyílt meg. Menj vissza a liftbe és told újra felfelé az irányító kart.

A faszobor nyitva

Feljutottál a lombkorona szintjén futó fémjárdára. Hamarosan ott vagy a Dzsungel-sziget forgó gömbjénél, alulról már láthattad korábban. A gömböt megkerülve, újabb lépcsők és hidak után egy toronyféléhez érsz. Lépj be. Előtted két bot van, húzd meg a baloldalit. A padló felemelkedik.


A forgó gömb
Gehn tornya

Fent vagy Gehn ítélkező székében, ahonnan istenként ítélkezik az alattvalói fölött. Lent a tóban van a hosszú rudakból épített kivég­zőhely. A jobboldali bottal zárd be a kivégzőhely platformját, még fogsz arra járni. Miután madár­távlatból kigyönyör­ködted magad a faluban, ereszkedj le és menj vissza a lanovka állomásra.

A faszobor nyitva

Az állomáson szállj be a fülkébe, fordítsd át, szállj ki a túloldalon és indulj el a kacskaringós folyosón, míg egy tenger­alattjáró féle alkot­mányhoz érkezel. Itt lent nem lehet beszállni.

Tipp  – Keress egy oldalfolyosót.
A tengeralattjáró

A tengeralattjáró vezérlő­pultján két kar és köztük egy körbe­forgatható be­állítószerkezet van. Ezekkel tudod a járművet irányítani. Be kell vezetned a tó alatti első megállóhelyre. Az irányításra egyszerű rájönni, de ha mégsem boldogulnál:

Megoldás

Most indulj el a jobboldali első állomás felé. Már ismert helyre érkezel, közel a falu alsó be­járatához. Nézz körül a fülkében, látsz-e valami gyanúsat a megállóhely körül? A fém beszálló­járda melletti vízbe vezető falétrán most le lehet mászni: a tengeralattjáró körül a víz vissza­húzódott. A jármű alatt egy melegítőszerkezet izzik. Hogy köze van-e a vízhez? A magyarázat Gehn könyvében rejlik. (Ugye felfigyeltél a Dóm-sziget körüli gőzölgő vízhasadékokra a ten­gerben?) Most mindenesetre hiába vizsgálódnál, a masina útban van, máskor kellene visszanézni.


A következő megálló a tó közepén a kis szigetecske. Itt egyértelmű, mit kell tenned és már bent is vagy a faluban! A másik azonnali tennivaló a járda pallójának leeresztése.

A szigeti megálló

Ismét a te választásod, hogy felfedezed-e most a falut, vagy továbbindulsz a tenger­alattjáróval és később térsz majd vissza ide.

A falu

A faluban sokáig lehet fel-le mászkálni a létrákon a gömbölyded házak között, jobbra-balra csetleni-botlani a járdákon, bele-bele ütközve a halszárítókba. Van, ahová be is kopogtathatsz. Tulajdonképpen három dolgot kell felfedezni, csinálni.

Az első

Tipp 1.  – A középső szinten el lehet jutni egy gőzölgő, kitátott fogas szájhoz hasonló kéményhez, amelyből gőz árad. Vizsgáld alaposan meg.
Tipp 2.  – Egy rúd meghúzásával be lehet csukni a kéményt.
Tipp 3.  – Ha itt elzártad a vulkáni gőz útját, valahol máshol kell kitörnie. Nézd alaposan körül a falut és a partot egy alkalmas helyről, mi változott?
Tipp 4.  – A tengeralattjáró első megállója mellől tör fel a gőz, mögötte látszik valami. Bár a víz itt visszahúzódott, mégsem férsz oda, a létra a vízbe lóg.

Kép

Most is megoldhatod vagy későbbre is halaszthatod. Ezzel egyúttal eljutsz az ötödik temető ikonhoz

Tipp 5.  – Figyeld meg, mi látszik a tengeralattjáró alatt, miután megérkezett egy állomásra? És még rövid ideig, miután elment?

Megoldás


A második:

A magasabb szinten eljutsz a faluból kivezető felső út felhúzott pallójához. Ereszd le. Már ismert helyre érkezel, az iskolához levezető lépcsőhöz. A másik út a magányos fához és a sunnerek öbléhez vezet. Ha mégis ismeretlen a hely, akkor olvasd el a sunnerek öblénél és az iskolánál írtakat.

A harmadik:


Valószínűleg észrevetted korábban már, hogy a falu fölötti hegy tetején egy víztoronyféle áll. Most a girbe­gurba járdákon, pallókon és lét­rákon mássz fel a toronyba. Mélyen alattad ott látszik a magányos fa. A toronyban két fontos mechanizmust kell használnod.

A víztoronyban

Megoldás

Térj vissza a tengeralattjáróba és haladj tovább a harmadik megállóba. Az iskolához érsz, ez már valószínűleg ismerős hely.

A negyedik megálló a kivégzőhely, amelynek a felső szintjéről egy palló vezet a börtönbe. Ha a padló nincs becsukva, nem tudsz középre menni – nincs más megoldás, mint felkapaszkodni Gehn ítélkezőszékéhez és onnan bezárni a padlót.


A továbbjutás nem nehéz, de ha gondod lenne...

Megoldás

A kivégzőhelyen

Nyisd ki a bejáratot a kerékkel és lépj be a nyirkos börtönbe. Ha végképp elvesztél a sötétben, segíts magadon.

Tipp  – Használd a lencsét. Még segítség  – Kattints a fehér Riven-tőr hegyére.

A börtön

A titkos folyosó

Miután sikerült bejutnod a lázadók titkos folyosójára, a sötétben kell botorkálnod, de hová? Ha sikerül is eljutnod a végére, nem tudhatod, nem mentél‑e el valami lényeges dolog mellett.

Megoldás

Segítséggel már könnyen végigsétálhatsz a sötét folyosón. A folyosó egy tengerre néző természetes ablaknál végződik. A fenti probléma továbbra is fennáll, mi lehet a sötét folyosón?

Tipp  – Szokás szerint vizsgálódj körbe.

Megoldás


Miután a folyosó fényárban úszik, térj vissza a folyosó egyharmada táján látott ajtóhoz. Kinyitás után bejutsz a Lázadók Korához, a Tay Korhoz vezető út előszobájába, egy körben állat­figurákkal, szilu­ettekkel díszített oszlo­pokkal teli terembe. A szembeni falon egy függőleges víztükör hullámzik, de most még nem éred el. Próbáld rájönni az oszlopok műkö­désére.

Úton a Tay Kor felé

Megoldás

Mivel valószínűleg vissza fogsz még térni ide, a lázadók gondoskodtak egy másik titkos idevezető bejáratról, hogy ne kelljen megint végigcsinálnod az egész procedúrát a tenger­alattjáróval. (Erről Catherine naplójában olvashatsz.)

Tipp  – Indulj vissza a teremből. Vizsgáld jól meg az ajtót.
Tipp  – Az ajtó túlsó széle gyanús.
Tipp  – Az ajtó túlsó széle nem érintkezik a fallal, fény szűrődik ki.

Megoldás

Az újonnan talált folyosón indulj, a túlsó végén levő ajtót nyisd ki a fali kallantyúval. Ismerős helyen találod magadat, a falu alsó bejáratához, a tóhoz vezetó alagút közepén, a tengerre nyíló ablaknál. Gyorsan nézz körül és csinálj fény­képeket a lépcsőtől a kéken villogó fényekről, mielőtt még kialszanak.

Megoldás