Myst Online - Uru Live végigjátszás 9.

Ahnonay Templom

Ercana és Ahnonay a Látnok Klubjából érhető el. A két Kor megoldása hasonló az offline változatéhoz, pár apró, de lényeges módo­sítással, ezért ezeket egyedül nem lehet megoldani, néhány ponton segítőtárs kell.

A Látnok Klubja egyik alkóv­jában válaszd a jobb­oldali Ahnonay Köny­vet (a kapu­képen egy terem­féle látszik felül­nézetben). Egy kör alakú helységbe érkezel. Néhány lépés után feltárul egy hosszú folyosó, ké­pekkel a falán (ezeket már láttad valahol!). A helyet Ahnonay Templom Kornak (vagy Katedrálisnak) szokták hívni. Továbbmenve egy pulpitushoz érsz, a falon Ahnonay jelképe látható: négy kör vagy gömb. A pulpituson levő könyvet használva léphetsz be az Ahnonay Korba. A megfelelő Könyvek megjelennek a reltoi könyvespolc jobb szélén is.

Ahnonay

Vizes Ahnonay

Készülj fel lelkileg, hogy sokat kell mászkálni és kapcsolódni.

Egy patkó alakú szigetre érkezel, középen a lagúnában egy furcsa óraszerű szerkezettel, amin kis kék négyszögek mutatnak valamit. Körben több sziget is látszik, a legközelebbin egy torony áll. Járkálás közben jónéhány rákszerű lénybe botlunk, quab-nak hívják őket, és nem nagyon tetszik nekik, ha el akarnál kapni egyet. Útközben egy Yeesha-vásznat is látsz, a kagyló jelével. Itt csak a könyvjelző szerepét töltik be, azonban mégis fontosak lesznek a továbbjutás szempontjából. A sziget túlsó végén található egy újabb Könyv, ami a Templomba vezet, ahonnan újra ide juthatsz. Látszólag érthetetlen, miért van rá szükség.

Nézd meg figyelmesen a sziget egyik végén az "órát". Szaladj körbe, közben ne felejtsd el megérinteni a kagylós vásznat, és az se baj, ha néhány rákot közben a vízbe zavarsz. Nézd meg ismét a szerkezetet: a kék pöttyök helyzete megváltozott. Kergess még néhány rákot a vízbe, és nézd meg megint, mit mutat. Tehát?

A magányos toronyhoz csak a vízen át juthatsz el. Örömmel fedezheted fel, hogy az avatar tud úszni is (mell és gyors). A víz sodrása azonban túl erős és besodor a lagúna felé. Ügyeskedni kell az úszással, ha el akarsz jutni a toronyhoz.

Ha sikerült eljutni a toronyhoz, járd körül, valamit kell észre kell vegyél. A toronyba nyilván jó lenne bejutni valahogy, azonban most nem sokra jutsz, ússz vissza a szigetre. Emlékezz vissza Simpson naplójára, azt írta, hogy Kadish állítása szerint Ahnonay-n utazni lehet az időben. Rá kell jöjj, hogyan.

Ha már nincs mit tenned, használd a szigeten levő Könyvet. Furcsa dübörgést hallasz, visszajutsz a Templomba. Onnan ismét csak ide jöhetsz... de micsoda változás!... Vagy semmi sem sem változott?

Ködös Ahnonay

Ha sikeresen landoltál a ködös Ahnonay-n, rájöhettél tehát, hogy

A ködös, földöntúli sziget furcsa ágas-bogas kristályfákkal van tele. Ha a középen álló immár lepukkadt szerkezetre pillantasz, láthatod, hogy megint sokan vannak a helyen. Valószínűleg gyorsan rájössz, hogy maguk a kristályok az élőlények. Fájó szívvel tehát, de össze kell törni őket, hogy tovább juthass. Az utolsó kristály a toronynál van, most nem úszhatsz, más úton kell odajutni. A toronynál van egy újabb Yeesha-vásznon. Ha ismét egyedül vagy, használd megint a Templom Könyvet, ekkor újabb időutazás következik.


Az űrbeli Ahnonay

Messze a jövőben Ahnonay-ból csupán kisebb-nagyobb lebegő szikladarabok maradtak, nagyszerű látvány. Érdekes, hogy az űrben is tudsz lélegezni. A Kor kopár és kihalt, csak te vagy benne. A középen álló óra vagy radar vagy bármi már csak egy nem működő rozsdás darab. Ha ismét elmész a Templomba és vissza, újból az első, vizes Ahnonay-n találjuk magunkat... és így tovább, körbe-körbe (Korba-Korba). Viszont Ahnonay jelképére gondolva, a négy körre, elképzelhető, van még egy negyedik idő, ahová nem jutottál el. Arra a különálló sziklára, ahol a valamikori torony lenne, szintén nem tudsz eljutni. Vagy mégis? Menj vissza Reltora és használd az Ahnonay Könyvet a kagylójelnél. Ekkor visszaérkezel az űr Ahnonay-be, de a valamikori torony helyére. Ezzel egy fontos dologra lehet rájönni a vásznakkal kapcsolatban.

A különálló lebegő sziklán egy újabb kagylójel van előtted, érintsd meg. Ezután térj vissza Reltora és jöjj ismét ide vissza, de most a Könyv kapuképet használva. A szokott módon váltsd az időt a sziget Templom Könyvét használva. A vizes Ahnonay-n találod magadat. Ismét Relto és ismét az Ahnonay könyv, de most megint a kagyló jelet használd. A torony belsejében találod magadat. (Ugye még nem zavarodtál össze?)

Vizes Ahnonay 2., a toronyban

Az egyik falon egy kerék van, szemben, az ajtó mellett egy kar. Ez utóbbival kinyitható az ajtó, amit korábban már kívül is láttál. Tekerd meg a nagy kereket. Kilépve az ajtón észreveheted, hogy a tenger megváltozott, csendesebb lett. A kerék valahogyan lecsendesítette a hullámokat. Ha a vízbe ugrasz, most már nyugodtan úszkálhatsz bármerre.

Első pótutazás

Mi lehet a ködös Ahnonay tornyában? Térj vissza Reltora, majd a fő szigetre az Ahnonay Könyv kapuképét használva. Onnan azonnal vissza Reltora, majd megint ide, de most a kagyló jelét használva. Nézz körül megint a toronyban. Ezután többszörös kapcsolódás következik, míg visszaállítod a vizes Ahnonay-t, remélhetőleg már magad is tudod a tennivalókat, vagyis kétszer kell használnod a fő szigeten levő Templom Könyvet.

A kontrolltermek 1.

Mivel már szabadon úszkálhatsz a vízben, látogasd meg a távolabbi szigeteket. Indulj el ahhoz a szigethez, amelyik felett egy furcsa villámszerű valami van a levegőben. Ahogy közeledsz, a sziget megváltozik. Kiderül, hogy hamis az egész, illúzió: a sziget csak egy óriási vászonra festett kép! Ha beúszol mögéje, egy falba ütközöl és egy alagút szája bukkan elő a vízben. Egyre gyanúsabb Kadish Mester időutazós világa!

Az alagúton beúszva egy kontroll (vagy szervíz) teremnek nevezett helyre érkezel. Az egyik leeresztett rámpánál ki tudsz mászni a vízből. Körülnézve a falon meglátod Ahnonay kissé kopott jelképét, a négy kört, középen egy d'ni egyes számmal. Szemben a túloldalon egy Yeesha-kagyló vászon van a falon. Szaladjunk tehát körbe a túlsó platformra és érintsd meg a kagylót. Útközben látsz egy nagy páncélajtót. Az ajtó zárva van, a mellette levő kart meghúzva sem történik semmi.

Az eddigiek alapján próbáld meg összerakni, hogy hogyan is működik Ahnonay.
  • Minden alkalommal, mikor Ahnonay szigetén a Templom Könyvet használjuk, dübörgést hallatszik és visszatérve egy másik Ahnonay-t látunk.
  • Egy berendezés érzékeli, hogy a Könyv használatakor tartózkodik-e valami vagy valaki élő a nagy szigeten és a toronynál. Ha igen, a Kor nem változik meg.
  • A horizont és az ég nem igazi.
  • Az egyik hamis sziget mögül alagút vezet egy területre, ami leginkább valamilyen karbantartó helységnek tűnik.

Kadish Mester abbeli igyekezetében, hogy elhitesse kortársaival, miszerint ő a Látnok próféciáiban szereplő Gazda és képes az időben is mozogni, megalkotta Ahnonay gépezetét. Hogy a csaló illúziót fenntartsa és ne derüljön ki a turpisság, a váltás csak akkor megy végbe, ha senki sincs a szigeten. A továbbiakban ki kell derítened, hogy miként is működik az illúzió megteremtése, és hogyan lehet mindezen túllépve a színfalak mögé menni.

A templomban levő üvegkép (Ahnonay jelképe) és a kontrollterem 1-es számmal jelzett ábrája alapján kezdhet kialakulni bennünk, milyen is ez a Kor.

Logikus, hogy meg kéne látogatni a ködös Ahnonay kontrolltermét is. Ezért ússz visza a központi szigetre és válts időt a Templom Könyv → Ahnonay → Relto → Ahnonay Könyv/kagylókép útvonalon. Egy kicsit eltérő kontrollterembe érkezel, láthatod a ködöt meg a d'ni kettest a falon és még valamit. Ne örülj nagyon, hiába szaladsz oda. De a várható megoldás szó szerint előtted van egy újabb Yeesha-vászon alakjában. Használd.

Lépj tovább az űr Ahnonay-ra, akkor való­színűleg elérheted a lap helyét. Tehát vissza Reltora, onnan a kapuképen át a ködös fő szigetre, onnan a Templomba, onnan Reltora, majd a kontrollterembe a kagyló könyvjelzővel. Itt a falon ott van a d'ni hármas szám, tehát sikerült jó helyre érkezni. Baktass el az előzőleg zárt ajtóhoz, most nyitva van. A lap persze nincs ott, de van egy újabb Yeesha-vászon, amit vegyél kezelésbe. A földön egy másik Relto-lap hever (sziget d'ni toronyórával). A páncélajtó melletti fogantyú továbbra sem működik.

Második pótutazás

Mivel a legutolsó Yeesha-vászon jó helyre rögzítette a koordinátákat, szerezd meg a 2-es kontrollteremben látott Relto-lapot, tehát ismét a ködös Ahnonay-ra van szükség. A szokott módon kell eljárni: használd kétszer a fő sziget Templom könyvét, majd Relton az Ahnonay Könyv kagylós képét. Így a tied lehet az újabb Relto-lap (vihar).

Ahnonay rejtélye

Eddig már többször is bejártad a háromféle Ahnonay-t, azonban több utalást is láthattál, hogy ennél többről lehet szó. Azonkívül ott van a kontrollközpontokban a kinyithatatlan vasajtó.

Ezek és az előzőek alapján nagyon valószínű, hogy valamiféle gömbökbe épített "világokról" lehet szó, és van egy negyedik Ahnonay is, ami a körforgás során kimarad, az irányító rendszer a váltások során átugorja:

1. gömb: vizes Ahnonay, 2. gömb: ködös Ahnonay, 3. gömb: űr Ahnonay, 4. gömb: ?

A feladat tehát az lenne, hogy kitaláld, miként lehetne ezt a negyedik gömböt elérni. Erre egymagunk legfeljebb véletlenül jöhetünk rá. (Az online játék során csak 2-3 hetes pró­bálko­zásokkal, kísérle­tezgetésekkel sikerült erre rájönni.) A feladat végrehajtásához kell egy segítség. Kövesd pontosan az alábbiakat, majd utána megmagyarázzuk, miért volt szükség minderre.

A negyedik gömb

  • Először is szövetkezni kell valakivel, vegyétek fel egymást a Barátok (Buddies) listára, hogy tudjatok kommunikálni bárhonnan.
  • Menj a fő szigetre és állítsd be ismét a vizes Ahnonay-t, az első gömböt. Ezután a barátoddal együtt térj ugyanide vissza. Győződjetek meg, hogy a rákok nem másztak-e vissza a szigetre, ha igen, el kell zavarni őket (az órán csak két kék jel látszódhat).
  • Ússz el a kontrollközpontba. A barátodnak látnia kell az órán, hogy egyedül van – tehát a szerkezet már nem érzékeli a kontroll­központban levő személyt.
  • Ezután kérd meg a társadat, hogy lépjen be a Templom Könyvbe, majd jöjjön vissza és ellenőrizze, hogy csakugyan a ködös Ahnonay-ra érkezett. Ha igen, ő már elmehet.
  • Ekkor érintsd meg az 1-es kontrollteremben levő vásznat, ezzel rögzül benne a térkoordinátád. Ezután menj a vasajtóhoz és nyomd meg a mellette levő (korábban inaktív) kart. Dübörgést hallasz.
  • Kapcsolódj haza Reltora és térj vissza az Ahnonay Könyv kagylójelzőjén át.
  • Egy eddig nem látott kontrollterembe érkezel, a falon most egy d'ni négyes látszik a körök között – bejutottál a negyedik Ahnonay kontrolltermébe.

Kadish lakosztálya

Menj tovább a nagy vasajtóhoz és húzd meg a kart. Újabb dübörgés, az ajtó feltárul. Egy folyosóra jutsz, amely egy nagy képernyőhöz vezet, mindig az aktuális Ahnonay látszik rajta. A folyosó, vagy inkább fémjárda közepe táján egy létrán mássz le, hamarosan egy széket és mellette egy hívó gombot látsz. A szék egyfajta utazószék, vogondolának hívják. Helyet foglalva három szabályzókar van előtted: a bal alsóval megfordul, a bal felsővel felemelkedik, a jobboldalival elindul. Indítsd el. Útközben kétszer is megáll, ekkor újra kell indítani. Az alagút végén a felső kallantyúval fel kell emelni a vogondolát.

Megérkezel Kadish lakosztályába. Jobbra az ágyon egy ruhadarab vár, meg persze egy zárt ajtó, amit balra egy számzár nyit. A 8 billentyűn ismerős rajzok láthatók, ezeket korábban már két helyen is láthattad.  Ha nem használod ezt a -t, az üvegfestmények megtekintése végett el kell hagynod ezt a helyet, térj tehát vissza Reltora. Mivel a negyedik gömb az aktív most, egyúttal megtekintheted, milyen is a rejtett, negyedik Ahnonay.

Harmadik pótutazás

Visszatérve használd a Templom Könyvet, ekkor egyúttal megállapíthatod a fali­képek sorrendjét is. Bejutsz a negyedik gömbbe, egy beláthatatlan terembe, min­den­felé épít­kezések nyoma­ival, állványokkal. Középen egy hatalmas szobor látható, valószínűleg Kadish Mesteré. Óvatosan bebarangolhatod a területet, még a valahai torony helyére is elmehetsz.

Kadish lakosztálya 2.

Ha elhagytad Kadish lakosztályát, akkor az alábbi módon térhetsz vissza:

A szobros Ahnonay-n keresd meg a Templom Könyvet és forgasd tovább a gömböket. Reltora visszatérve használd az Ahnonay Könyv kagyló képét, ekkor a 4. kontrollterembe érkezel. A vasajtónál húzd meg a kallantyút, ekkor a 4. gömb aktív helyzetbe fordul és kinyílik az ajtó. Hívd a vogondolát és tér vissza Kadish lakosztályába. Itt a már megfejtett sorrendben nyomd meg a nyolc gombot, és kitárul az utolsó ajtó.

Azonnal érintsd meg az utolsó vásznat, így akkor is gond nélkül visszatérhetsz ide, ha később valamit elrontanál. A vászon mellett a nyitott erkély végén ott lebeg az Ahnonay saját bahro barlangjába vezető térkapu, bent pedig egy gombbal kinyithatsz egy páncélozott ablakot. A középső munkapadon pedig ott az emeletes bahro barlangba vezető kapcsolókő. Megcsodálhatod az igazi Ahnonay óriási vízesését, a négy gömböt és az idevezető vogondola pályát. Később esetleg megkérhetsz valakit, hogy míg idelent figyelsz, a szigeten a Templom Könyvet használva mozgassa meg a gömböket, jó látvány.

Első végcél: Az erkélyen levő térkaput használva szerezhetsz egy újabb fél kútgyűrűt Reltora.

Második végcél: A bahro követ használva eljutsz az emeletes bahro barlang aljába. A sötétben csak sejlik a falon egy kép részlete, meg kellene világítani. Valószínűleg már kitaláltad, mit kellene tenni: Ercanáról indulva felülről ledobni egy tablettát, hogy kivi­lágosodjon a barlang. Ehhez megint egy társra van szükség.

Ercanán készíts mindent elő, legyen öt frissen sült ízletes tabletta. Az Ercana Könyvet állítsd be, hogy a kagyló képnél legyen nyitva. Hívj meg valakit Reltora. Ő onnan tovább megy Ercanára, te pedig Ahnonay-ra, onnan az alsó barlangba. Mikor készen állsz, a társad felmarkol egy tablettát, a felső barlangba megy és ledobja. A kivilágosódó barlangban jól fog látszani a falon a bahro sziklarajz. Mivel az idő rövid, neked készen kell állnod, hogy a KI-vel lefényképezd (F5), vagy bármilyen módon a számítógéppel mentsd le a képernyőt. A rajz nagyon ismerős kell, hogy legyen, a játék elején láttad.

A technika

Ahnonay kicsit sokatmászkálós Kor volt, ugye? Ha érdekel, hogy miként is működik a Kor és mit miért kellett csinálni, itt megnézheted. Mint a legtöbb bonyolultnak látszó dolog, végül is pofonegyszerű.

D'ni Riltagamin 3. és K'veer

Térj vissza a száraz siva­tagba, a barlang­lakásba a már ismerős kivetítőhöz. Az előzőekben megszer­zett új kódot be kell írni a kivetítő kapcsolójába, majd a kép gombot megnyomva meg­jelenik a szoba közepén a térkapu, a levegőben lebegő fehét kagylójel. Lépj bele...

...és a következő pillanatban egy óriási díszes teremben találod magadat, hatalmas üvegablak néz a d'ni tóra (egyúttal a könyvespolcod barna Város Könyvéhez egy újabb lap adódik hozzá). A hely a földalatti tó egy kisebb szigete, K'veer, valaha egy d'ni nemes család élt itt, Lord Rakeri és fia, Veovis. Utóbbinak fő szerepe volt D'ni bukásában és kihalásában (ld. Ti'ana Könyve). Járd be, egy oldalajtón bejutsz a karzat mögötti lépcsőházba. Ezt sajnos mindkét irányban omlás zárja el, azonban egy ajtón át beléphetsz egy nagy körterembe. A fiatal Atrust ide zárta be az apja, később pedig itt ejtették csapdába a fiai (ld. Atrus Könyve és Myst). A teremben találsz egy könyvállványt, rajta egy Myst szigetére vezető Könyvvel.


Myst

Megérkezel a jól ismert (már akinek) Myst sziget könyvtárszobájába. A helység eléggé lepusztult állapotban van, se a kivezető ajtó, se a toronyba vezető titkos ajtó nem működik. Körülnézve mindössze egy jutalom Relto-lapot találsz, ami egy kandallót ad hozzá hazai szigetedhez, valamint a könyvespolcon Catherine egy ruhadarabját.

A kulcs az "óra". A túloldalon a falon egy Relto-lap látszik. Valamilyen óriási gömbökről lehet szó. 1) Az üvegfestmény a Templomban, Ahnonay jelképe
2) A kontrolltermek jelzése
3) Egy bahro sziklarajz Eder Kemoban, egy pihenőpad közelében.
Próbálj a vízbe egy minél jobban belógó helyről elugrani. A torony előtt nemsokkal található két gömbölyded szikla a vízben. Ugorj ki a külsőre, onnan a vízbe. A horizont felé ússz gyorsúszással, ne közvetlenül a sziget felé. Ha jól csinálod, az áramlás a szigetre fog sodorni. Az egyik falon egy alig észre­vehető zárt ajtót vehetsz észre. Egyre kevesebb kék pötty látszik rajta. A szerkezet a szigeten levő élőlények számát mutatja. Ez valószínűleg fontos lehet. Ha szorgos vagy, a végén csak egy kék pont marad, vagyis te magad, bár ezt nem egyszerű elérni, egy rákocska valahová elkódorgott. Az időutazás csak akkor működik, ha rajtad kívül nincs más élőlény a Korban, és a szigeten levő Templom Könyvet használod. A Relton levő könyvet használva ugyanabban az időben levő Ahnonay-ra jutsz vissza. A torony felöli oldalon, a sziklák mögött a parton van egy lapos rész, ahonnan a köd alatt egy keskeny út átvezet a toronyhoz. Remélhetőleg megérintetted a sziklán álló tornyon a kagylót a ködös Ahnonay-n. Ha nem, újabb körutazás és tedd meg, majd tér ide vissza. A vásznak fizikailag mindig ugyanarra a helyre, ugyan­azokhoz a koordi­nátákhoz visznek, mégha közben meg is változott körülötte maga a Kor. Így olyan helyekre is el lehet érni, ahová egyébként nem vezet semmilyen egyéb út. A Templomban és a Kadish galéria emeletén. A gombokat olyan sorrendben kell megnyomni, hogy a a megfelelő üvegfestmény sorrendben hányadik a városi Kadish galéria emeletén (balról jobbra) illetve a Temp­lomban (jobb-bal-jobb-bal-..., ahogy végigsétálunk). A sivatagi hasadékban, a barlanglakásban. Teljesen egyedül vagy a szigeten?