Myst Online - Uru Live végigjátszás 2.

A Társaság (Bevin)

A reltoi könyvespolc első helyén levő zöld Könyvvel a Társaságba juthatsz. A Társaságok (avagy Szomszédságok, Neighborhood, Hood, gyakran szokták Bevinnek is nevezni) a d'ni barlang falában levő szeparált baráti közösségek, lakószobákkal, előadó és osztálytermekkel, stb. Felszereltség szem­pont­jából vannak köztük kis különbségek.

Járd be a területet. A szökőkutas téren egy üdvözlőtáblát látsz, egy erkélyen egy teleszkópféle van, jobbra és balra a falon egy-egy nagy képernyő (imager). A jobboldali váltogatva több információt is megjelenít, többek között időrendben a legutóbbi látogatók neveit. A balodalira a Társaság tagjai képeket és üzeneteket tölthetnek fel. A térről lefelé indulva elhaladsz egy ahyoheek (röviden heek) asztal mellett (ez egyfajta többszemélyes játék, a kés-papír-ollóhoz hasonló szabályokkal), majd belépsz a fénykertnek vagy vízikertnek nevezett helyre. Itt találhatsz egy eléggé elbújó Relto-lapot is (szigetek-lap). A lap időnként eltűnik, nem mindig látható! A fénykertből felfelé egy újabb térre érsz. Szemben van az osztályterem (class room) ajtaja, mellette a tojásszoba (egg room), körülötte öt apró privátszobával. Jobbra a könyvszobában több kapcsoló Könyv található. A fénykert fölötti hídon három színes kapcsoló található, ezzel a fényeket lehet állítgatni. A szökőkúttól két másik lépcső vezet fel az előadóteremhez, ebben egy füzetet található néhány régi d'ni vallásos-misztikus verssel.

Az osztályterem

Itt néhány nagy poszter található azzal a felhívással, hogy a t. látogató a Könyvszobán keresztül menjen el a Gahreesen Korba és szerezzen egy KI-t. Egy asztalon pedig egy könyv fekszik, benne a KI, a d'ni kommunikációs eszköz részletes használati utasításával. Belenézhetsz most is, de majd akkor tanulmányozd át figyelmesen, ha a következő lépésben már megszerezted a KI-t. Első nekifutásra kissé bonyolultnak tűnhet, de nem olyan vészes.

A könyvszoba

A szoba közepén egy terminálon fekszik a Nexus Könyv, amely a Nexus Korba vezet, ezt most hagyd békén. A hátsó falnál még három könyv van, használd az osztály­teremben kapott útmutatásnak meg­felelően a bal szélsőt. Ez a Gahreesen Korba vezet. Látsz még egy bahro kapcsolókövet is (egy kőlapra erősített vászon kapukép), ezzel a város központi terére lehet eljutni. A városnak ebben az inkarnációjában, "példányában" valószínűleg ritkán találunk valakit.

Gahreesen 1.

Megérkeztél a Gahreesen Korba (a fórumokon néha a Garrison (laktanya) névvel is találkozhatunk). Itt található az egykori d'ni Felügyelők Céhének a kiképzőközpontja két forgó erődben.

A földszint

Az épület közepén levő aknaszerű terem (well) az érkezési pont. Egy táblát látsz "Szerezd meg a KI-t" felirattal. Továbbhaladva a fogadószobán keresztül egy körfolyosóra jutsz, az auto­matikusan csukódó és nyíló ajtók azonban még nem működnek. Csak egyfelé haladhatsz, míg egy kisebb szobába érsz, ahol rácsos rekeszek vannak körben. A szobát átkutatva az egyik rekeszben egy eldugott bahro kapcsolókőre, egy kőlapra erősített vászondarabra bukkansz.

A kapcsolókövekkel is lehet más Korokhoz kap­csolódni, oda át­menni. Az első hasz­nálat után a meg­felelő kap­csolat meg­jelenik az illető Kor Könyvében. Tegyél egy kerülőutat és próbáld ki. Egy erkélyen találod magadat. Az erkély a Társaságodban van. Egy pillantást vethetsz felülről a Társaságra, a hátad mögött pedig egy furcsa hieroglifákkal telerajzolt kőlap van, egy ún. bahro kőlap. A hieroglifákat, rajzokat nem árt feljegyezni, mert eléggé homályos utalásként segítenek kitalálni a Yeesha küldetés végjátékának teendőit. Az erkélyről nincs más kiút, mint visszakapcsolódni a derekadon viselt könyvvel Reltora. Itt vedd észre, hogy a könyvespolc első helyén levő könyvhöz hozzáadódott egy új lap az erkélyre vezető kapuképpel. Ezután a polc második könyvét használva térj vissza Gahreesenbe.

Továbbhaladva a következő helységben egy nagyobbacska masinára (KI-diszpenzer) buk­kansz, ez adja ki az KI-ket. A közepét meg­érintve a kezedet egy nyílásba dughatod és megkapod a karóraszerű KI-t. Ez egy fontos d'ni kommunikációs eszköz. Most még ne menj tovább, hanem használd a KI-t kiadó gép melletti Nexus terminál könyvét.

Nexus

Ez a csöppnyi Kor afféle elosztóként működik: innen be lehet lépni a város különböző pontjaira, a többi közös Társaságba, a saját Korainkba, ide érkeznek a mások Koraiba vezető meghívók. A Nexusban csak egy gépezet található, azt megérintve kinyílik egy képernyő, ami megmutatja az elérhető linkeket. Csak akkor használható, ha már nálad van a KI (ezért kell Gahreesent mindenképpen rögtön kezdetben meglátogatni). Amikor most először belépsz a Nexusba, három, a városba vezető linket látsz:

  1. a kikötő (Ferry terminal)
  2. a Látó Klubja (The Watcher's Pub)
  3. Kirel

Itt megnézheted, mi mit jelent a képernyőn és hogy miként működik a KI. A Nexus terminál sok helyen elérhető, de mindenki csak a saját Nexusába léphet be.

Csábító, hogy barangolj egy rövidet a városban, de akár ott vagy most itt a Relto könyvet használva inkább térj vissza a szigetedre. A könyvespolcon a második helyen megjelent egy új sárga könyv, ezzel közvetlenül is beléphetsz a Nexusba.

Gahreesen 2.

Relton használd a megfelelő Bahro-oszlopot, a kunyhóból kilépve a baloldali távolabbi oszlopon a kézjelet megérintve használd a megjelenő könyvet.

Gahreesenben ismét menj el a KI gépezetig, onnan a kö­vetkező helységbe. A szobát egy széles repedés szeli ketté. A szélére állva át kell ugorni. Ha vé­letlenül beleesnél, az se nagy baj (ismét használnod kell a Relto Könyvet), ha nem, akkor is vizsgáld meg felülről. A hasadék túloldalán egy omlást, nagy halom tör­meléket találsz, alaposan vizsgáld át! Balra egy ajtón kijutsz a körfolyosóra. A páncélajtók nem működnek, valami más utat kell találni. Ha ez sikerült, akkor egy kétoldalt rácsos ketrecekkel teli helységbe jutsz, egyik végén nagy omlással. A ketrecek tetejére felmászhatsz. Az egyik oldalról egy deszkán keresztül az omláshoz mehetsz, innen a leomlott falon óvatosan, lassan lépve, kicsiket ugrálva feljutsz egy keskeny peremre. A mélység felett egy újabb deszkán egyen­súlyozva át lehet jutni a túloldalra. Az első ügyességi rész.

Eddig egyébként már két Yeesha-vásznat is kellett találnod.

A deszka után hamarosan kijutsz az emeleti körfolyosóra. Továbbvezető út látszólag nincs. Az egyetlen érdekes dolgot egy széles repedésben találod: furcsa módon mozog a fal. Ahogy bejutottál a falba, ugyanolyan módon kell kijutni. Több-kevesebb próbálkozás után megérkezel a generátor terembe, amely az egész erőd áramellátását biztosítaná, ha be lenne kapcsolva. De nincs.

Nézz alaposan körül. Elsőként azonnal érintsd meg a megtalált Yeesha-vásznat. Talán rájöttél már, hogy ezek nagyon hasznos módon könyvjelzőként is működnek: a reltoi Gahreesen könyv legelső oldalán is megjelent egy kézjel. Ha ezt megérinted, akkor a Korban ahhoz a vászonhoz érkezel, amelyiket utoljára megérintetted (a könyvben tovább­lapozva persze továbbra is hasz­nálhatod a kapu­képeket.)

Találsz még egy kapcsolótáblát és két pedált, ezek azonban most nem működnek, nincs áram. Ráállhatsz egy nyomásérzékeny lemezre is, ekkor egy súly húzódik fel mögötted és fények kezdenek villogni. Nézz ismét körül. A megoldásnak lassan körvonalazódnia kell.

Ha beindult az áramellátás, működnek az ajtók, sokkal könnyebb a közlekedés. A liftek is működnek, keresd meg őket.

A tető

Ha sikerült beszállni a megfelelő liftbe, az felvisz a forgó erőd tetejére. Gyönyörködd ki magadat a tájban. Ha kimész a híd végére, egyértelmű, hogyan lehet továbbjutni a második, még hatalmasabb forgó erődbe, a kiképzőközpontba. Először át kell ugrani a két forgó erőd közötti sziklatoronyra. Állj a híd végére, majd amikor a híd már odafordult a sziklához, azonnal csinálj egy helyből futóugrást. Inkább egy pillanattal előbb, mint később.

(Ha kivársz a híd végén egy teljes fordulatot, észreveheted, hogy egy másik, jóval alacsonyabb sziklára is le lehet ugrani. Ez zsákutca, de legalább megnézheted közelről, milyen egy felügyelő-jel a földben. Annak idején ezzel jelölték meg az elfogadott, hibátlan és hivatalos Könyvek Korait, egyféle engedély volt a használatra.)

Ha sikeresen landoltál a két erőd közötti lapos sziklatornyon, azonnal érintsd meg a Yeesha-vásznat, így ha a továbbiakban balesetet szenvednél, egyből ide térhetsz vissza. A tetőről egy rámpán lemehetsz az alsóbb peremre is. Körbenézve magad alatt egy alacsonyabb és egy nagyon apró sziklatorny látszik, valamint egy nagy kapu (bahro-kapu), ami az ún. bahro-barlangba vezet. De mint a sivatagban, ez is csak akkor nyílik, ha már az összes vásznat megtaláltad. Most is leugorhatsz: a peremről egy helyből futóugrással az alacsonyabb sziklára, annak a széléről a kapuhoz. (Az aprócska torony elérése nehéz, sportkedvelők megpróbálhatják.)

A kiképzőközpont 1.

A szikla tetejének széléről át kell ugrani a nagyobbik építmény egyik hídjára. Ez még pontosabb időzítést igényel, mint az előző ugrás, bár ez a híd lassabban forog. Ha sikerült, menj be a kiképzőközpontba. Egy körfolyosóra jutsz, amelyből hat terem nyílik: két kon­ferenciaterem, két kontroll- avagy meg­figye­lőterem és két kiállítóterem szkafanderekkel és egy hengerszerű szerkezettel. A folyosón rá­találsz egy fénylő sziporkára (sparkly) Egyes helységek ablakaiból beláthatsz a középen található hatalmas gyakorlóterembe a megmászható gyakorlófallal (ez jelenleg nem működik, nem érhető el.) A konfe­ren­ciatermekben találhatsz néhány dolgot, többek között egy jegyzetfüzetet, tetején egy sárga cédulával (az erődrendszer leírása), valamint a KI általános leírását egy másikban. Egy bahro kapcsolókő pedig egy erkélyre vezet a városban (emlékezz: egy bahro kő az első használat során új lapként hozzáadódik a megfelelő Könyvhöz a könyvespolcunkon, így könnyű ismét eljutni ugyanarra a helyre).

Az egész épületet bejárva is csak egy Yeesha-vásznat találsz – nyilván vannak még olyan részek, amik csak máshonnan érhetők el (ehhez már kaptál egy tippet!)

Térj vissza Reltora.

A Relto-lap nem a földön hever. Menj fel a fénykert feletti hídra és állj oda, ahol a fények három színes kapcsolója van a korláton. Első személy módban vizsgáld végig a kertet, a falakat. A fénykertbe lépve kissé jobbra, az ablakok előtt van egy tönk. Arra ugorj fel. Kapcsolj első személy módba. Az ablakkiugró oldalán van a lap. Elég rossz szögben látszik. Egy újabb Relto lap található az alján. Le kell ugrani érte. A hasadékból Reltora visszatérve néhány rugdosható rönköt és nagy követ vehetsz észre. A folyosó falában valahol egy elég széles repedés található ahhoz, hogy átférj rajta. Egyet lent a hasadék után, a törmelékhalom mögött,
a másodikat az iménti rácsos ketrecek tetején.
Várj a mozgó fal előtt türelemmel és figyelj. A fogazott mozgó falon egy helyen széles repedés van (vagy a fal áll és az épület mozog?). Ebbe kell az alkalmas pillanatban beleugrani. Mielőtt a repedés megérkezik, közvetlenül előtte néhány törött fog, borda látható. Állj, illetve fuss készenlétben a shift és előre gombokat nyomva (icipicit jobbra fordulva esetleg), majd a repedés érkeztekor azonnal ugorj a szóköz billentyűvel. A lemezre állva egy súllyal működő ideiglenes áramgenerátort indítasz el. Addig kell a többi kapcsolót bekapcsolni, amíg van áram. A sorrendet próbálgatással lehet megállapítani. Ha közben kifogy az áram, előlről kell kezdeni az egészet. Először az első főkapcsolót kell felkapcsolni, aztán a két pedált megnyomni, majd a második főkapcsolót. Bár mindezek futva és kellő gyakorlattal egyszerre is meg­csinálhatók, inkább mindegyik után fuss vissza és állj rá a lemezre, míg a súly ismét teljesen felemelkedik. A második kapcsoló után beindul a főgenerátor. Ezután már nem kell sietni a maradék kettő, az ajtók és a liftek főkapcsolójának felnyomásával. A földszinten keresgéld őket. Ha belelépsz a bolygó fénybe, haza­térés után nézz körül Relton. Összesen 12 ilyen fényecske van szét­szórva a Korokban. Ré­geb­ben felváltva látszódtak, minden hónap­ban csak egy. Jelenleg az összes egy­szerre látszik. Ha mind a 12-t összeszedted, jutalmul érdekes dol­got láthatsz a naptárszigeten. A Korok többsége több példányban létezik, például mindenkinek van saját Relto szigete és egyéb személyes Korai is. A városnak van egy mindenki által elérhető fő inkarnációja (ez a Nexuson át érhető el) és minden Társaságnak egy sajátja is, ezt csak a tagok látogathatják. Amikor egy kapcsolókővel először lépünk be a városba, a könyvespolcunkon a harmadik helyen álló barna Város Könyvhöz hozzáadódik egy új lap, ezentúl ezt is használhatjuk, de ekkor a többnyire üres társasági városba lépünk be. A Korok különböző inkarnációit fogjuk fel párhuzamos világoknak.