Uru végigjátszás 4.
Eder Gira és Kemo
Eder Gira és Eder Kemo a két ellentétes Kor, ikervilág. Relton a talapzatban levő Könyvet használva Girába érkezel (a továbbiakban a polcon levő piros Könyvvel juthatsz ide). Sivár sziklás világba érkezel, vulkáni gőzforrásokkal (fumarolákkal) és lávafolyókkal. Idővel észreveszed azt is, hogy ebben a világban valósághűen változnak a napszakok.
Gira első rész
Először járd körbe az egész területet. Az egyetlen érdekesség, amit látsz, hogy egyes fumarolák lezárhatók: a pedálra lépve a tetejük becsukódik. Azt is észreveheted, hogy majd az ügyességedet is próbára kell tenni, mivel az egyik lezárható gőzforrás eléggé lehetetlennek látszó helyen van. Próbáld megtalálni a Yeesha vásznakat is, azokat sem lesz könnyű elérni. Elég nagy kacskaringókban lehet eljutni a terep túlsó végére, egy kis ugrálással azonban sokat lehet rövidíteni: az érkezési ponttól menj fel egyenesen a lejtőn a szakadék pereméig és indulj balra, ahol a csöveket látod lemenni a lávafolyóba. Az első cső előtt egy-két lépéssel állj meg, lépj a peremre. Innen egy helyből futóugrással átrepülsz a sziklahídra. Ismét balra menve pár lépést, ahol sziklahíd és a sziklafal találkozik, nadrágféken lecsúszhatsz az utolsó két fumarolához.
Foglalkozz először a fumarolákkal. Elkezdheted becsukogatni őket, hátha történik valami. Látszólag nem sokra mész velük, hacsak eszedbe nem jut kipróbálni valamit. Így hamarosan megsejtheted, hogy mire is jók.
Használd is ki a tudományodat az első Yeesha-vászon elérésére, és a lávafolyóból felnyúló sziklaszigeten levő fumarola bezárására. Huh! Állj pontosan a Yeesha-vászon, illetve a kiugró fölé: az érkezési ponttól menj egyenesen fel a lejtőn, majd kissé jobbra, egy kőkorsó előtt állj pontosan a lávaszakadék peremére. Első személyben letekintve megláthatod magad alatt a kis kiugrót. Állj pontosan a perem szélén a kiugró közepe fölött. Válts vissza harmadik személybe és csinálj 180 fokos fordulatot, vagyis állj háttal a szakadéknak. Óvatosan lépj hátra, kis lépésekkel. Ekkor lecsusszansz pontosan a vászon elé. Tapintsd régétn is meg.
Innen átugorhatsz a sziklatűre a fumarolához. Állj szorosan a vászon előtt a falhoz (ne a peremen). Fordulj a sziklatorony felé. Végezz egy helyből séta, vagyis rövid ugrást. Ha nem hibázol, pont a fumarolához érkezel. Csukd be a pedállal. Fordulj a távolban látszó utolsó két fumarola felé. Menj óvatosan a szikla peremére. Helyből futóugrással ugorj oda, ahol a függőleges szikla (a sziklahíd alja) és a vízszintes perem vége találkozik (a fumarolák ekkor a képernyő közepétől kissé balra látszanak). Ez az ugrás fordítva is megtehető.
A második Yeesha vászon: Eddigre lehet, hogy a saját károdra már megtanultad, hogy véletlenül se zárd be az összes fumarolát!
Nyilván észrevetted már, hogy több helyről is látszik a távolban egy vízesés, azonban nincs arra vezető út, vagy legalábbis túl magasan van.
Gira második rész:
Egy tó halakkal, vízesések, hatalmas csontok... fedezd fel a terepet. Gyorsan rábukkansz egy Könyre is, ez vezet át az ikerkorba, Eder Kemoba. De egyelőre még ne használd. A tó mellett rátalálsz egy bahro kapcsolókőre is, ez Ae'gurába, a városba vezet. Tehetsz erre egy kis kitérőt most vagy akár később is, a vászon a DRC tetőirodájába vezet.
A DRC iroda
A földalatti d'ni város, Ae'gura egyik házának (az ún. Dakotah vagy másképpen Tokotah ház) tetejére érkezünk, ahol a DRC egykor egy ideiglenes irodát rendezett be. Jónéhány levelet és jegyzetfüzet található itt, ezek az egykori d'niak életével, szokásaival, valamint a történelmükkel, néhány királyukkal foglalkoznak. Éldd bele magadat a d'ni világba és olvasgasd ezeket, erre keresd magyarul. A tetőirodából csak Relton keresztül térhetsz vissza Girába.
Ismét Gira
Remélhetőleg észrevetted már, hogy a vízesés mögött egy barlang van, ezt kutasd át. Ha éppen éjszaka van, akkor elég nehéz a dolgod. Itt több tárgy is található.
Rá kell bukkanj a barlangból továbbvezető folyosóra is – azonban koromsötét van, bármerre is tapogatózól, nem jutsz tovább. Nyilván valami világítóeszköz kellene. Egyebet nem tehetsz, folytasd a felfedezőutat a talált Kapcsoló Könyvet használva.
Eder Kemo
Egy nagyon szép kert Korba érkezel. Járkálj és élvezd a néha eleredő eső ellenére is. Közben ne felejtkezz el a Yeesha vásznakról sem. Nem különösebben nehéz megtalálni őket, de mindent be kell járni, egyik-másik nem veri ki azonnal a szemedet. Ráakadsz az egyelőre nyithatatlan bahro-kapura is. A sziklafalak tetején félelmetes kinézetű, de ártalmatlan teremtmények legelik a zúzmót (az első felfedezők "keanulint"-nek nevezték el őket).
Itt Kemoban a Yeesha vásznakon túlmenően két kevésbé fontos és egy okvetlenül szükséges dologra kell ráakadni. Kezdjük az előbbiekkel. A puffogtató növényeknél, a lépcső és az alagút között félúton egy sziklakiszögellés van. Ezen egy egy Relto-lapot találhatunk, ami rozzant kunyhónkat fogja szebbé tenni. Akkor látszik jól, ha felsétálsz az alagút tetejére (itt egy füzetet is találsz, amely Shomat királyról és kert Koráról szól). A kiugró mellett, az alagút felé van egy embermagasságú kis szikla. Annak a tetejéről lehet ráugrani a sziklapárkányra. Tessék próbálkozni... :)
Mint Girában említettük, valami világítóeszközre lesz szükséged a barlangban a továbbjutáshoz. Ezt itt szerezheted meg.
1 - 2 - 3 - 4 -
Ha meg van, amit kerestél, menj a Gira Kapcsolókönyvhöz és térj vissza a tóhoz.
Gira ismét
Be kell tehát jutni a hátsó barlangba a szerzeményeiddel együtt. A dolog nem olyan egyszerű, mint azt hamarosan a saját károdon is megtanulhatod, mert a csöppségek nagyon könnyen megijednek és elrepülnek. Ekkor nem tehetsz mást, vissza kell térni egy újabb adagért Kemoba.
Úgy kell tehát eljutnod a hátsó barlangba, hogy nem lépsz a vízbe és csak egy rövidet ugorhatsz. Ez látszólag lehetetlen, de mégse megoldhatatlan.
Ne add fel, ha elsőnek nem sikerül. Miután beértél a bogarakkal együtt a vízesés mögötti barlangba, elindulhatsz a túlsó végén levő alagútban. Egy kis terembe érsz, gyújtsd meg azonnal a lámpát. Körülnézve egy ajtó, és egy másik továbbvezető járat látható. Nyisd ki az ajtót, és barangoldjuk be a felső vízesést. Ezután indulj el a kis teremből a másik járaton. Egy keskeny sziklaperemre jutsz, ami a tó fölött vezet. Egy újabb patakon átugorva haladj tovább, amíg megint egy barlangba érsz. Természetesen sötét és természetesen ismét a bogarakat kell segítségül hívni. Viszont az újabb patak miatt gondot okoz, mert a bogarak még egy ugrást már nem viselnének el. Megint kell tehát valami hídfélét eszkábálnod.
Ezután akadálytalan az utad az utolsó barlangba. Itt találsz egy szokásos világító kályhát valamint a hetedik Yeesha-vásznat. Ezután irány Kemo és a bahro-kapu!
A bogarakkal és varsákkal valószínüleg kínlódni fogsz egy keveset, többször is vissza kell térni Kemoba bogarakért. Vigyázz: amikor átkelsz a vízen a varsákat használva, azok sokszor elmozdulnak. Ezért ha újból használni kell őket, előtte ellenőrizd a helyzetüket.
Az akrobatikát kedvelők mindkét Korban kiélhetik magukat. Girában a kőkorsókra ráugorhatsz magasabbról, sétálhatsz a láva fölött a csövön, a tó körüli csontokra is rá lehet ugrani vagy mászni, stb. Kemoban a fákra vagy más alkalmatos helyre mászva és elugorva több elérhetetlen helyre is feljuthatsz, például a puffogó növények tetejére. Kemoban sok rejtélyes primitív sziklarajz látható. Ezek egyéb Korokra utalnak, jó néhány rajz előre "dolgozik", mert olyan dolgokkal kapcsolatos, amelyek csak a kiegészítő csomagban vannak benne, illetve egyelőre ismeretlen dolgokra utal. Leírások, magyarázatok itt. Jó szórakozást!
Sportkedvelők nézzék ezt meg.
Bahro barlang
Egy kék fényben villódzó barlangba érkezel. Szűk a hely, egy oszlopot látsz, mellette letekintve feneketlen, csillagokkal teli mélységet... Megszólal Yeesha is. Miután befejezte a beszédét, vedd magadhoz az oszlopot. Ezután térj vissza Reltora – de a szokott úton nem sikerül! Egy megoldás marad: