Uru végigjátszás 5.

Kadish Tolesha

Kadish Mester nem sokkal D'ni bukása előtt készítette a Kadish Tolesha Kort, hogy egy kincstárat rejtsen el benne. A sejtelmes lilás ködbe burkolózó gigantikus fák között több kemény rejtvényt kell megoldani, míg a kincstár feltárul.

A teleszkóp avagy gyűrű rejtvény

Megérkezve az óriás fák közé járd be a területet. Jobbra vagy balra indulhat el a furcsa romok felé. A levegőben valamiféle gyűrűs szerkezetek láthatók s találsz három teleszkópot is, amelyekben nemcsak nagyítva láthatók a távolban levő szerkezetek szegmensei és rudacskái, hanem három gombbal mozgatni is lehet őket. Figyeld meg, hogy az egyes gombokkal hány szegmens vagy rúd mozog és miként. Hogy a helyzet még bonyolultabb legyen, a teleszkópokban az odatartozó szeg­mensek mellett még az előzőé is látszódnak, de azok szerencsére fixen állnak. Nyilvánvaló, hogy valamiféle kulcs, támpont nélkül remény­telen dolog a helyes kombinációt megtalálni.

Menjünk az első teleszkóphoz, az érkezési ponttól balra induló úton. Egy köralakú romhoz érksz, vigyázzunk, ne ess bele az azt körülvevő mélységbe. Menj fel a lépcsőn. A teleszkóptól balra egy Kapcsoló Könyv található, használd bátran egy rövid, de fontos kitérő érdekében.

A Kadish galéria

Egy nagyon szép helyre érkezel, kellemes zenével. Ez a Kadish galé­ria és a városban, Ae'gurában van, azonban elzárt hely, csak a Kadish Korból érhető el. A falon gyönyörű üveg­festmények láthatók, többfelé feltűnik Kadish jelképe, egy stilizált fa, s még pár érdekes dolog. A galériában találhatod meg Kadish rejtvényeihez a kulcsokat. Úgyhogy alaposan nézz körül, látsz-e olyat, ami az első rejtvény megoldásához hozzávezethet? Ha végez­tél, az ottani Kapcsoló Könyvvel térj vissza az első teleszkóphoz.

A teleszkóp avagy gyűrű rejtvény

A megfelelő képek segítségével kell a telesz­kópokat beállítani. Könnyítésül: a legfelső kép tartozik az első teleszkóphoz.

Ha végeztél az elsővel, menj a következőhöz, ez is egy emelvényen van. Ugyanúgy kell megoldani, mint az előzőt, itt az elemek egy része már a helyén van. Ne zavarjon, hogy a teleszkópban látodaz előző gyűrű elemeit is. Mellesleg a kőemelvény mellett találsz egy bahro kapcsolókövet, ezzel egy erkélyre érkezel, megtekintheted a városban az ún. kanyon negyedet.

A harmadik teleszkóppal hasonló módon kell eljárni. Ha mindhárom beállítás sikeres volt, a szemben levő óriásfában megnyílik egy titkos ajtó – szabad az út!

Mielőtt azonban továbbindulnál, egy pillanatnyi számvetés: megtaláltad mindkét Yeesha vásznat?

A második rejtvény – a holdszoba

Lépjbe a fába vezető ajtón. Menj át a kerek előszobán, a következő ajtón. A falon egy kék nyomógomb világít, ezt nyomd meg. Menj vissza és nézd meg, mi változott, s tedd, amit tenni kell (sajnos egyúttal a gyűrűrejtvény visszaállt alaphelyzetbe). Ezután lépj be a holdszobába, a második rejtvény helyszínére. Egy hosszú spirális járda vezet le le a terembe. Leérve kék kapcsolókat találsz a korláton, ezeket használva mindenféle fényminták tűnnek fel a vonalakkal és körökkel díszített padlón. Ennyi. És még egy bezárt ajtó. Sejthető, hogy a megoldást megint a Kadish galériában kell keresni – ugye, te is erre a képre gondoltál? Mielőtt azonban belebonyo­lódnál a megoldásba, jusson eszedbe a Kadish Korral kapcsolatos mondat a reltoi jobboldali könyvespolc könyvéből: Csal a felszín. Nézz mélyre, tűnődj, s lásd meg mi rejtve van. Más szóval: Kadishban azt próbáljuk meglátni, ami nem látszik.

A festményen jobboldalt az öt kék pötty azonnal sugallja, hogy mely fényeket kell felkapcsolni. Csináld. Hasonlítsd össze a terem alján kialakult fénymintát a festménnyel. Észreveheted, hogy a rajz közepén levő sárga minta azonos azzal a fényúttal, ami az ajtóhoz vezet. Első gondolatod valószínűleg az, hogy ezen a fényúton kell végigmenni az ajtóhoz, akkor bemehetünk rajta. Próbáld meg.

Miután megtetted a kacskaringós utat, sajná­lattal állapíthatod meg, hogy hiába, az ajtó nem nyílik. A megoldás nyilván nem ilyen kézen­fekvő. Kadish logikája, hogy azt keressük, ami nincs, vagy a fordítottját. A másik támpontot a festmény jelenti.

1 - 2 - 3 - 4 -

Ha sikerült megnyitni a továbbvezető utat, kijutsz a fából. Ne nyomd meg a kék gombot, se itt se később, mert ez a mögötted levő feladatot visszaállítja alaphelyzetbe! A óriásfák közötti út hamarosan kétfelé ágazik, mindegy melyiket választod. Mielőtt továbbmennél, állj meg egy percre és nézd meg a kevéssé közismert Kadish tükröződéseket. Válaszd a rövid alag­utat, amiben egy pocsolya van. Kapcsolj első személy nézetbe és nézz le a lábad elé, közben járkálj a pocsolyában. A vízben olyan dolgok tükröződnek, amik egyáltalán nincsenek itt. A fantáziádra van bízva, hogy mit látsz. Senki sem tudja, hogy mindez mit jelent. Talán ha az online Uru az eredeti tervek szerint folytatódott és bővült volna, többet tudnánk... Más helyen is vannak Kadishban furcsa tükröződések, de ez itt a legerősebb.

A harmadik rejtvény – a piramis fénylőszobája

Továbbhaladva a fák közötti úton hama­rosan kiérsz a lilás ködbe burkolt sejtelmes tenger(?)partra. Az egyik legszebb rész. Rá­akadsz a piramisra is, a tetején levő ketrecben egy nagy gömbbel. Előtte azonban a parton sétálva, ha átugrasz egy szakadékot, találsz egy Relto-lapot, amin egy fenyőfa látszik. Egy fenyőfa adódik a szigetünkhöz, de olyan apró magonc még, hogy nehéz megtalálni.

Derítsd fel a piramist kívül-belül. Belépve egyenesen előre egy kapcsolót található, egy nagy mozaikpadló látszik előtted: a hatszögű lapokat jelek, hieroglifák borítják. Ha felkap­csolod a fényt, talán jobban látod. Le is mehetsz oldalt közelebbről szemügyre venni.

Természetesen ismét a galériában kell keresni a megoldást. Kadish rejtvényei közül azonban ennek a képe, megoldása a leghomályosabb, nem nagyon lehet rájönni, legfeljebb ráhibázni.

1 - 2 - 3 - 4 -

Miután beindult a lift, szabad az út a következő megállóhoz. Előtte azonban: megtaláltad a piramis körüli Yeesha-vásznat?

A negyedik rejtvény – az oszlopok csarnoka

Miután lelifteztél a fénylőszobából, egy nagyon magas csarnokba érsz. Itt két Yeesha-vásznat és a továbbvezető utat kell megtalálni, kiokoskodni. Az egyik Yeesha-vászon már való­színűleg meg is van. A csarnokban ala­posan körülnézve négy kar található, mellette egy kék nyomógombbal. Nézz egyenesen előre és felfelé. Odafent egy gyanús nyílás látható a falban. Ott lenne a továbbvezető út? Próbálgasd a karokat is meghúzni és eldönteni, hogy melyik mit csinál. A kék gombbal lehet mindent az alaphelyzetbe visszaállítani.

Állítsd úgy be az oszlopokat, hogy fel tudj mászni a magasban látható nyíláshoz.

Felmászva és belépve megleled az újabb, utolsó előtti Yeesha vásznat. Nem kell vissza­mászni a szédítő magasból, mert szerencsére balra van egy lépcső, aminek az alján levő ajtót egy fali kallantyúval kinyithatod. Ne örvendj túlságosan – visszajutottál a terem aljába, a továbbvezető útnak egyelőre nyoma sincs.

Ezek után ideje tanácsért fordulni a galériába. Nem nehéz rábukkanni a megfelelő képre, hiszen a négy oszlop eléggé egyértelmű. Négy különböző színű oszlop, körülötte egy lassan forgó körön színes d'ni számok.

1 - 2 - 3 -

Ha jól beállítottad az oszlopokat, a magasból még egy plusz létra ereszkedik alá. Jó hosszú mászás lesz felfelé, gyűrkőzz neki!

Az ötödik rejtvény – a kincsestár

Ha felértél a hosszú létrán és kiszuszogtad magadat, indulj tovább. Egy hatalmas, lilás ködbe vesző akna pereménél torpansz meg, odafent a magasban egy halom kábel tartja a kincsestárat. Egy életveszélyes lépcsős út vezet fel arrafelé. A kincsestár hatalmas ajtajai zárva vannak. Előtte egy platón egy kapcsolótábla látható. Hátatfordítva, ha elmész a plató túlsó széléig, meglátod az akna falában, egy lehetetlen helyen a bahro kaput, az aknához vezető folyosó szájától balra lent. Foglalkozzunk most a kapcsolótáblával.

A hat nyomógomb mindegyikéhez négy jel kapcsolódik. A d'ni egyes szám jelentése a bal első gombon egyértelmű, ezt kell majd először megnyomni. A többiek sorrendjéért, útmuta­tásért ismét a galériába kell látogatni. Itt a harmadik kép alatt hat számozott oszlop van, ezek mindegyikének a tetején egy háromoldalú hasáb forog, egy-egy jellel az oldalakon.

Ezeket a jeleket találod meg odafent a kapcsolótáblánál is, a nyomógombokhoz ren­delve. Némi rágódás után az a leg­valószínűbb feltételezés, hogy a baloldali első oszlop tetején forgó három jel mindegyike az egyes számot jelöli (ezek a Kadish fa szimbólum variánsai). A második oszlop tetején forgó jelek a kettes számot jelölik (négy­szögszerűségek) és így tovább. Ennek alapján (plusz a kadishi logikai fordítás) az egyes gombokhoz rendelhető számok és a hiányzó számok: 1 - 2 -

Ha beütötted a helyes kombinációt, kitárul a kincsestár ajtaja. Odabent nagy össze­visszaságban hevernek a különféle kincsek, ládák, szőnyegek stb. Egy sajnálatos látvány is fogad: ott fekszik Kadish mester mumifikálódott holtteste is. Érthetetlen a dolog, hiszen ott van mellette egy Kapcsoló Könyv is, de hát ez a múlt titka... Meglátod az utolsó, hetedik Yeesha vásznat is a hátsó falon, kis ügyeskedéssel, ugrálással el is érhető. Ezután irány a bahro kapu és a barlang.

A bahro kapu kétféle képpen is elérhető:
A) Menj vissza a folyosó torkolatához és ott fordulj jobbra, menj el a peremig közvetlenül a sziklafal mellett. Nézz le, ott látható a kapu előtti kis erkély. Célozd meg és tegyél egy bátor helyből rövidugrást.
B) A nehezebbik: a kapcsolótáblánál fordulj meg és menj el a peremig. Egy vastag kábelt látsz, amely éppen a bahro kapuhoz tart. Helyezkedj úgy, hogy le tudj lépni a kábelre. A pontosság létkérdés! A vastag kábelen ezután óvatosan el lehet sétálni a bahro kapuig, majd leugrani az erkélyre.

Néhány másik kábelen is lehet sétálni, ha sikerül rájuk ugrani, kiélheted akrobatikus hajlamaidat, amennyiben nincs tériszonyod. Például a bahro kaputól balra (szemből nézve) az erkély legeslegszéléig menve, egy helyből rövidugrással pont egy másik kábelen landolsz.


Bahro barlang

Egy kék fényben villódzó barlangba érkezel. Szűk a hely, egy oszlopot látsz, mellette letekintve feneketlen, csillagokkal teli mélységet... Megszólal Yeesha is. Miután befejezte a beszédét, vedd magadhoz az oszlopot. Ezután térj vissza Reltora – de a szokott úton nem sikerül! Egy megoldás marad:

 



A teleszkóp baloldali gombjával forgasd a szegmenseket úgy, hogy a kis rudacska a 11 órának megfelelő helyre kerüljön. Ezután a középső gombbal forgasd a maradék két szegmenset úgy, hogy a szürke színű a helyére kerüljön 6 órai állásnál. Végül a jobboldali gombbal vidd a helyére a harmadik szegmenset. Az eredmény a második ábrán látszik.
Az első illetve a második teleszkóp közelében keresd őket, járd körül a romos építményeket. Az áruló jel az öt kék nyomógomb a korláton. Az 1., 3. és 4. kapcsolót kell bekapcsolni. A festmény bal oldalán, a kék pöttyökkel szemben egy piros pötty van. Nyilván fel akarja hívni a figyelmet valamire. Másrészt a festmény közepén, ahol a sárga út van, kriksz-krakszokat is látunk. Próbáld megtalálni a padlón is. A fény ellentéte a sötét. A fényes út ellentéte egy sötét út. A terem peremétől, a piros pöttynek megfelelő helytől (az egyik szabálytalan kőlap a padlón itt talán egy árnyalatnyit más színű) a terem közepéig egy kacskaringós sötét út vezet. A peremen sétálj el odáig, majd óvatosan csoszogj végig a sötét úton középig, a fényes részeket nem érintve. Ha nem hibázol, megnyílik a továbbvezető út. A fa nagyon lassan növekszik, heteknek, hónapoknak kell eltelnie, amíg megnő (nyilván az eredeti végtelen online játékhoz készült). Kis csalással meg lehet növeszteni. Lépj ki a játékból és állítsd előre a Windowsban a dátumot pár hónappal. Lépj be ismét Uruba és nézd meg a változást Relton. Ezután NE FELEJTS azonnal ismét kilépni és visszaállítani a rendszer időt! Olyan képet keress, amin látszik
a Kadisht szimbolizáló fa jele.
A galéria ötödik képe kell, amelyik
a háromrészes első képpel szemben van.


A fa szimbóluma látszik fent, valamint kis jóakarattal alatta az, hogy kapcsoljuk be a felülről jövő fényt, majd kapcsoljuk ki.
Kapcsold fel a fényt és várj néhány percet, tegyél odakint egy sétát, keresd meg a Yeesha vásznat, ha még nem lenne meg. Visszatérve kapcsold ki a fényt. A padló ekkor kékeszöld fényben halványan izzik, fluoreszkál, s a padlólapok mintája is megváltozott. Figyeld meg, hogy több lapon is a Kadish faszimbólum látszik (kis variációkkal), ezek egy folyamatos ösvényt alkotnak. A kezdet a jobboldali bejáratnál van. Haladj végig az ösvényen, csak a fa jelű hatszögekre lépve. Mikor a túlsó végére érsz, az utolsó lap liftté változik és lesüllyed. A piramis külső falához van erősítve, egy
könnyen elnézhető beugróban.
Kezd a leghátsóval. A létrák segítenek
eldönteni, hogy a többit milyen magasra
emeljük.
A karokat ennyiszer húzd meg: 0,1,3,4 Írd össze a piros, fehér, zöld és kék számokat és
alkalmazd a kadishi fordított logikát: az kell, ami nincs
piros: 2,3,4 és hiányzik az 1
fehér: 1,2,3 és hiányzik a 4
zöld: 2,3,4 és hiányzik az 1
kék: 1,3,4 és hiányzik az 2

Nyilván a kék a jobboldali kar (a leghátsó oszlop) és kétszer kell meghúzni s.í.t. A megoldás: 1, 4, 1, 2
1 - 2,3,4,6   hiányzik: 1,5
2 - 6,4,5,6   hiányzik: 1,2,3
3 - 5,2,6,6   hiányzik: 2,3,4
4 - 1,6,5,3   hiányzik: 4,5
5 - 3,1,4,5   hiányzik: 2,6
6 - 5,4,3,2   hiányzik: 1,6
A hiányzó számok mondják meg, hogy az adott helyről, gombról hova kell ugrani. Viszont mindenütt több lehetőség van - a nem lehetséges, nonszenz számokat ki kell húzni. Az egyestől (bal szélső gomb) kell indulni. (Feltételezzük persze hogy minden gombot egyszer és csak egyszer kell megnyomni).
Az egyes helyen az 1 nem jó, hiszen saját magára mutat. A következő nyilván az ötös.
Az ötöstől vagy a 6-ra mehetünk vagy a 2-re. A 6 nem lehet jó, mert az vagy a már megnyomott 1-re mutat, vagy saját magára. Menjünk tehát a 2-re.
A kettesnél az 1 és 2 nyilván már nem lehet, menjünk a 3-ra.
A hármasnál a 2 és 3 szintén már nem lehet, marad a 4.
A négyesnél egyik sem jó, marad tehát következőnek és utolsónak az eddig még nem használt hatos.

A helyes sorrend tehát balról kezdve: 1,5,2,3,4,6
Érintsd meg a kéz jelét. Ugorj le bátran a csillagok közé...