Uru végigjátszás 5.
Kadish Tolesha
Kadish Mester nem sokkal D'ni bukása előtt készítette a Kadish Tolesha Kort, hogy egy kincstárat rejtsen el benne. A sejtelmes lilás ködbe burkolózó gigantikus fák között több kemény rejtvényt kell megoldani, míg a kincstár feltárul.
A teleszkóp avagy gyűrű rejtvény
Megérkezve az óriás fák közé járd be a területet. Jobbra vagy balra indulhat el a furcsa romok felé. A levegőben valamiféle gyűrűs szerkezetek láthatók s találsz három teleszkópot is, amelyekben nemcsak nagyítva láthatók a távolban levő szerkezetek szegmensei és rudacskái, hanem három gombbal mozgatni is lehet őket. Figyeld meg, hogy az egyes gombokkal hány szegmens vagy rúd mozog és miként. Hogy a helyzet még bonyolultabb legyen, a teleszkópokban az odatartozó szegmensek mellett még az előzőé is látszódnak, de azok szerencsére fixen állnak. Nyilvánvaló, hogy valamiféle kulcs, támpont nélkül reménytelen dolog a helyes kombinációt megtalálni.
Menjünk az első teleszkóphoz, az érkezési ponttól balra induló úton. Egy köralakú romhoz érksz, vigyázzunk, ne ess bele az azt körülvevő mélységbe. Menj fel a lépcsőn. A teleszkóptól balra egy Kapcsoló Könyv található, használd bátran egy rövid, de fontos kitérő érdekében.
A Kadish galéria
Egy nagyon szép helyre érkezel, kellemes zenével. Ez a Kadish galéria és a városban, Ae'gurában van, azonban elzárt hely, csak a Kadish Korból érhető el. A falon gyönyörű üvegfestmények láthatók, többfelé feltűnik Kadish jelképe, egy stilizált fa, s még pár érdekes dolog. A galériában találhatod meg Kadish rejtvényeihez a kulcsokat. Úgyhogy alaposan nézz körül, látsz-e olyat, ami az első rejtvény megoldásához hozzávezethet? Ha végeztél, az ottani Kapcsoló Könyvvel térj vissza az első teleszkóphoz.
A teleszkóp avagy gyűrű rejtvény
A megfelelő képek segítségével kell a teleszkópokat beállítani. Könnyítésül: a legfelső kép tartozik az első teleszkóphoz.
Ha végeztél az elsővel, menj a következőhöz, ez is egy emelvényen van. Ugyanúgy kell megoldani, mint az előzőt, itt az elemek egy része már a helyén van. Ne zavarjon, hogy a teleszkópban látodaz előző gyűrű elemeit is. Mellesleg a kőemelvény mellett találsz egy bahro kapcsolókövet, ezzel egy erkélyre érkezel, megtekintheted a városban az ún. kanyon negyedet.
A harmadik teleszkóppal hasonló módon kell eljárni. Ha mindhárom beállítás sikeres volt, a szemben levő óriásfában megnyílik egy titkos ajtó – szabad az út!
Mielőtt azonban továbbindulnál, egy pillanatnyi számvetés: megtaláltad mindkét Yeesha vásznat?A második rejtvény – a holdszoba
Lépjbe a fába vezető ajtón. Menj át a kerek előszobán, a következő ajtón. A falon egy kék nyomógomb világít, ezt nyomd meg. Menj vissza és nézd meg, mi változott, s tedd, amit tenni kell (sajnos egyúttal a gyűrűrejtvény visszaállt alaphelyzetbe). Ezután lépj be a holdszobába, a második rejtvény helyszínére. Egy hosszú spirális járda vezet le le a terembe. Leérve kék kapcsolókat találsz a korláton, ezeket használva mindenféle fényminták tűnnek fel a vonalakkal és körökkel díszített padlón. Ennyi. És még egy bezárt ajtó. Sejthető, hogy a megoldást megint a Kadish galériában kell keresni – ugye, te is erre a képre gondoltál? Mielőtt azonban belebonyolódnál a megoldásba, jusson eszedbe a Kadish Korral kapcsolatos mondat a reltoi jobboldali könyvespolc könyvéből: Csal a felszín. Nézz mélyre, tűnődj, s lásd meg mi rejtve van. Más szóval: Kadishban azt próbáljuk meglátni, ami nem látszik.
A festményen jobboldalt az öt kék pötty azonnal sugallja, hogy mely fényeket kell felkapcsolni. Csináld. Hasonlítsd össze a terem alján kialakult fénymintát a festménnyel. Észreveheted, hogy a rajz közepén levő sárga minta azonos azzal a fényúttal, ami az ajtóhoz vezet. Első gondolatod valószínűleg az, hogy ezen a fényúton kell végigmenni az ajtóhoz, akkor bemehetünk rajta. Próbáld meg.
Miután megtetted a kacskaringós utat, sajnálattal állapíthatod meg, hogy hiába, az ajtó nem nyílik. A megoldás nyilván nem ilyen kézenfekvő. Kadish logikája, hogy azt keressük, ami nincs, vagy a fordítottját. A másik támpontot a festmény jelenti.
1 - 2 - 3 - 4 -
Ha sikerült megnyitni a továbbvezető utat, kijutsz a fából. Ne nyomd meg a kék gombot, se itt se később, mert ez a mögötted levő feladatot visszaállítja alaphelyzetbe! A óriásfák közötti út hamarosan kétfelé ágazik, mindegy melyiket választod. Mielőtt továbbmennél, állj meg egy percre és nézd meg a kevéssé közismert Kadish tükröződéseket. Válaszd a rövid alagutat, amiben egy pocsolya van. Kapcsolj első személy nézetbe és nézz le a lábad elé, közben járkálj a pocsolyában. A vízben olyan dolgok tükröződnek, amik egyáltalán nincsenek itt. A fantáziádra van bízva, hogy mit látsz. Senki sem tudja, hogy mindez mit jelent. Talán ha az online Uru az eredeti tervek szerint folytatódott és bővült volna, többet tudnánk... Más helyen is vannak Kadishban furcsa tükröződések, de ez itt a legerősebb.
A harmadik rejtvény – a piramis fénylőszobája
Továbbhaladva a fák közötti úton hamarosan kiérsz a lilás ködbe burkolt sejtelmes tenger(?)partra. Az egyik legszebb rész. Ráakadsz a piramisra is, a tetején levő ketrecben egy nagy gömbbel. Előtte azonban a parton sétálva, ha átugrasz egy szakadékot, találsz egy Relto-lapot, amin egy fenyőfa látszik. Egy fenyőfa adódik a szigetünkhöz, de olyan apró magonc még, hogy nehéz megtalálni.
Derítsd fel a piramist kívül-belül. Belépve egyenesen előre egy kapcsolót található, egy nagy mozaikpadló látszik előtted: a hatszögű lapokat jelek, hieroglifák borítják. Ha felkapcsolod a fényt, talán jobban látod. Le is mehetsz oldalt közelebbről szemügyre venni.
Természetesen ismét a galériában kell keresni a megoldást. Kadish rejtvényei közül azonban ennek a képe, megoldása a leghomályosabb, nem nagyon lehet rájönni, legfeljebb ráhibázni.
1 - 2 - 3 - 4 -
Miután beindult a lift, szabad az út a következő megállóhoz. Előtte azonban: megtaláltad a piramis körüli Yeesha-vásznat?
A negyedik rejtvény – az oszlopok csarnoka
Miután lelifteztél a fénylőszobából, egy nagyon magas csarnokba érsz. Itt két Yeesha-vásznat és a továbbvezető utat kell megtalálni, kiokoskodni. Az egyik Yeesha-vászon már valószínűleg meg is van. A csarnokban alaposan körülnézve négy kar található, mellette egy kék nyomógombbal. Nézz egyenesen előre és felfelé. Odafent egy gyanús nyílás látható a falban. Ott lenne a továbbvezető út? Próbálgasd a karokat is meghúzni és eldönteni, hogy melyik mit csinál. A kék gombbal lehet mindent az alaphelyzetbe visszaállítani.
Állítsd úgy be az oszlopokat, hogy fel tudj mászni a magasban látható nyíláshoz.
Felmászva és belépve megleled az újabb, utolsó előtti Yeesha vásznat. Nem kell visszamászni a szédítő magasból, mert szerencsére balra van egy lépcső, aminek az alján levő ajtót egy fali kallantyúval kinyithatod. Ne örvendj túlságosan – visszajutottál a terem aljába, a továbbvezető útnak egyelőre nyoma sincs.
Ezek után ideje tanácsért fordulni a galériába. Nem nehéz rábukkanni a megfelelő képre, hiszen a négy oszlop eléggé egyértelmű. Négy különböző színű oszlop, körülötte egy lassan forgó körön színes d'ni számok.
1 - 2 - 3 -
Ha jól beállítottad az oszlopokat, a magasból még egy plusz létra ereszkedik alá. Jó hosszú mászás lesz felfelé, gyűrkőzz neki!
Az ötödik rejtvény – a kincsestár
Ha felértél a hosszú létrán és kiszuszogtad magadat, indulj tovább. Egy hatalmas, lilás ködbe vesző akna pereménél torpansz meg, odafent a magasban egy halom kábel tartja a kincsestárat. Egy életveszélyes lépcsős út vezet fel arrafelé. A kincsestár hatalmas ajtajai zárva vannak. Előtte egy platón egy kapcsolótábla látható. Hátatfordítva, ha elmész a plató túlsó széléig, meglátod az akna falában, egy lehetetlen helyen a bahro kaput, az aknához vezető folyosó szájától balra lent. Foglalkozzunk most a kapcsolótáblával.
A hat nyomógomb mindegyikéhez négy jel kapcsolódik. A d'ni egyes szám jelentése a bal első gombon egyértelmű, ezt kell majd először megnyomni. A többiek sorrendjéért, útmutatásért ismét a galériába kell látogatni. Itt a harmadik kép alatt hat számozott oszlop van, ezek mindegyikének a tetején egy háromoldalú hasáb forog, egy-egy jellel az oldalakon.
Ezeket a jeleket találod meg odafent a kapcsolótáblánál is, a nyomógombokhoz rendelve. Némi rágódás után az a legvalószínűbb feltételezés, hogy a baloldali első oszlop tetején forgó három jel mindegyike az egyes számot jelöli (ezek a Kadish fa szimbólum variánsai). A második oszlop tetején forgó jelek a kettes számot jelölik (négyszögszerűségek) és így tovább. Ennek alapján (plusz a kadishi logikai fordítás) az egyes gombokhoz rendelhető számok és a hiányzó számok: 1 - 2 -
Ha beütötted a helyes kombinációt, kitárul a kincsestár ajtaja. Odabent nagy összevisszaságban hevernek a különféle kincsek, ládák, szőnyegek stb. Egy sajnálatos látvány is fogad: ott fekszik Kadish mester mumifikálódott holtteste is. Érthetetlen a dolog, hiszen ott van mellette egy Kapcsoló Könyv is, de hát ez a múlt titka... Meglátod az utolsó, hetedik Yeesha vásznat is a hátsó falon, kis ügyeskedéssel, ugrálással el is érhető. Ezután irány a bahro kapu és a barlang.
A bahro kapu kétféle képpen is elérhető:
A) Menj vissza a folyosó torkolatához és ott fordulj jobbra, menj el a peremig közvetlenül a sziklafal mellett. Nézz le, ott látható a kapu előtti kis erkély. Célozd meg és tegyél egy bátor helyből rövidugrást.
B) A nehezebbik: a kapcsolótáblánál fordulj meg és menj el a peremig. Egy vastag kábelt látsz, amely éppen a bahro kapuhoz tart. Helyezkedj úgy, hogy le tudj lépni a kábelre. A pontosság létkérdés! A vastag kábelen ezután óvatosan el lehet sétálni a bahro kapuig, majd leugrani az erkélyre.
Néhány másik kábelen is lehet sétálni, ha sikerül rájuk ugrani, kiélheted akrobatikus hajlamaidat, amennyiben nincs tériszonyod. Például a bahro kaputól balra (szemből nézve) az erkély legeslegszéléig menve, egy helyből rövidugrással pont egy másik kábelen landolsz.
Bahro barlang
Egy kék fényben villódzó barlangba érkezel. Szűk a hely, egy oszlopot látsz, mellette letekintve feneketlen, csillagokkal teli mélységet... Megszólal Yeesha is. Miután befejezte a beszédét, vedd magadhoz az oszlopot. Ezután térj vissza Reltora – de a szokott úton nem sikerül! Egy megoldás marad: